Jeg synes der længe har været en trend med at sætte begrænsninger op for characters i stedet for muligheder
Det er en skidt trend og giver en dårlig spiller oplevelse
Jaiman: Hvor skal vi hen?
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
- Bedre sammenhæng i historier/kampagner
- Bedre styr på reglerne
- Bedre power/level konsistens i en gruppe
- Bedre balance mellem non spell users og spell users
- Mindre bookkeeping
- Mere episk rollespil/kamp. vs rollespil uden kamp
- Flere muligheder for karakterer i stedet for begrænsninger
- Bedre styr på reglerne
- Bedre power/level konsistens i en gruppe
- Bedre balance mellem non spell users og spell users
- Mindre bookkeeping
- Mere episk rollespil/kamp. vs rollespil uden kamp
- Flere muligheder for karakterer i stedet for begrænsninger
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
@Mads
Kan du ikke under hvert punkt komme med forslag til hvordan det løses?
Kan du ikke under hvert punkt komme med forslag til hvordan det løses?
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Det her kort er fedt. Hvor er vi nu, og hvorfor?
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Bedre sammenhæng i historier/kampagner
aka "Historien i højsædet"
Jeg har 2 forslag til dette punkt.
For det første at spillerne bidrager meget mere til historien, dels med beskrivelser af NPC'er, kræfter, steder, ting, hændelser m.m. som findes i verden, og dels med at søge aktiv indflydelse på den generelle retning historien bevæger sig i, så historien bliver et mere fælles projekt.
For det andet at verdenen og historien understøttes af et system, der er egnet til at facilitere kontinuitet og samarbejde.
Bl.a. disse systemer kan overvejes:
https://www.obsidianportal.com/
https://kanka.io/en-US
https://www.worldanvil.com/
https://cityofbrass.io/
https://www.chronica.ventures/
aka "Historien i højsædet"
Jeg har 2 forslag til dette punkt.
For det første at spillerne bidrager meget mere til historien, dels med beskrivelser af NPC'er, kræfter, steder, ting, hændelser m.m. som findes i verden, og dels med at søge aktiv indflydelse på den generelle retning historien bevæger sig i, så historien bliver et mere fælles projekt.
For det andet at verdenen og historien understøttes af et system, der er egnet til at facilitere kontinuitet og samarbejde.
Bl.a. disse systemer kan overvejes:
https://www.obsidianportal.com/
https://kanka.io/en-US
https://www.worldanvil.com/
https://cityofbrass.io/
https://www.chronica.ventures/
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Fed ide at gøre historien til et mere fælles projekt Mads
De der sites.. er det værktøjer eller regulære RPG systemer?
De der sites.. er det værktøjer eller regulære RPG systemer?
"Homies help homies. Always."
-Finn
-Finn
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Det er værktøjer til at holde styr på en rpg kampagne: Verden, steder, personer, begivenheder, storylines osv.
Det er risiko for at nogle af dem ikke er meget andet end en wiki der ser fancy ud.
Men hvis det kunne være noget, må jeg hellere kigge lidt nærmere på de links jeg har postet.
Det er risiko for at nogle af dem ikke er meget andet end en wiki der ser fancy ud.
Men hvis det kunne være noget, må jeg hellere kigge lidt nærmere på de links jeg har postet.
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Speaking of.. hvor skal vi hen.
Sidste gang var gruppen ualmindeligt ubeslutsomme. Vi endte i Gharburg vej imod Turak, men er gruppen faktisk enige om at de vil forsøge at finde den gamle fortabte hovedstad?
læs ref her: https://www.nerdcon.dk/wiki/doku.php?id ... elt_svaerd
Vi besluttede jo ikke at køre opdelte grupper mere, så nu er der bare én timelime.
Det vil sige vi næste gang vi spiller Jaiman vil vi helt sikkert starte i Gharburg og det er den 21. april 6073.
Jeg tror godt gruppen før vi starter kan drage fordel af at beslutte hvad de vil (også for min skyld så jeg ikke skal bero på random encounters og hvad jeg lige kan finde på ud af ærmet i farten ).
Sidste gang var gruppen ualmindeligt ubeslutsomme. Vi endte i Gharburg vej imod Turak, men er gruppen faktisk enige om at de vil forsøge at finde den gamle fortabte hovedstad?
læs ref her: https://www.nerdcon.dk/wiki/doku.php?id ... elt_svaerd
Vi besluttede jo ikke at køre opdelte grupper mere, så nu er der bare én timelime.
Det vil sige vi næste gang vi spiller Jaiman vil vi helt sikkert starte i Gharburg og det er den 21. april 6073.
Jeg tror godt gruppen før vi starter kan drage fordel af at beslutte hvad de vil (også for min skyld så jeg ikke skal bero på random encounters og hvad jeg lige kan finde på ud af ærmet i farten ).
"Homies help homies. Always."
-Finn
-Finn
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Her er 4 questlines der kan udgå fra fra Gharburg
1. Find og undersøg Turak -Svær opgave, både at finde byen og især at bevæge sig ind i byen da det helt sikkert er farligt -Forvent også at folk er gode svømmere/dykkere samt folk der kan klatre, springe osv.
Anbefalet stor gruppe på gns. lvl 15+
2. Find vejen til Turak -Svær opgave at finde byen, kræver ikke bare der er virkelig dygtige trackers med, skoven selv er også fuld af farer som bliver farligere som man nærmer sig Turak.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+
3. Stop Zeddicus Crane, Zeddicus er en necromancer der har fundet Dargorim Kor's(Lugroki helt) magiske flail "Subjugator". Og bevæbnet med den er han ved at rejse en hær af undeads og drømmen er at fjerne byen Lossas fra landkortet fordi de forviste ham for mange år siden. Og gøre alle indbyggerne til flere undeads.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+
4. Hjælp byen Haskenbro. En af karakterne vil blive spurgt om at gøre et familemedlem (eller klan/kult/firma medlem) en tjeneste, og rejse til den lille strandby Haskenbro og hjælpe en fælles bekendt med et problem med nogle lugrokier der squatter i et hus hvorfra han har arvet en fin kakkelovn. Det viser sig dog at byen ud over de bumsede lugrokier også har problemer med ogres, en heks, en vild krigerorden og en gratar enklave der alle kæmper mod hinanden på kryds og tværs og gør livet svært for byboerne.
Anbefalet lille eller medium gruppe på gns. lvl 5+
1. Find og undersøg Turak -Svær opgave, både at finde byen og især at bevæge sig ind i byen da det helt sikkert er farligt -Forvent også at folk er gode svømmere/dykkere samt folk der kan klatre, springe osv.
Anbefalet stor gruppe på gns. lvl 15+
2. Find vejen til Turak -Svær opgave at finde byen, kræver ikke bare der er virkelig dygtige trackers med, skoven selv er også fuld af farer som bliver farligere som man nærmer sig Turak.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+
3. Stop Zeddicus Crane, Zeddicus er en necromancer der har fundet Dargorim Kor's(Lugroki helt) magiske flail "Subjugator". Og bevæbnet med den er han ved at rejse en hær af undeads og drømmen er at fjerne byen Lossas fra landkortet fordi de forviste ham for mange år siden. Og gøre alle indbyggerne til flere undeads.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+
4. Hjælp byen Haskenbro. En af karakterne vil blive spurgt om at gøre et familemedlem (eller klan/kult/firma medlem) en tjeneste, og rejse til den lille strandby Haskenbro og hjælpe en fælles bekendt med et problem med nogle lugrokier der squatter i et hus hvorfra han har arvet en fin kakkelovn. Det viser sig dog at byen ud over de bumsede lugrokier også har problemer med ogres, en heks, en vild krigerorden og en gratar enklave der alle kæmper mod hinanden på kryds og tværs og gør livet svært for byboerne.
Anbefalet lille eller medium gruppe på gns. lvl 5+
"Homies help homies. Always."
-Finn
-Finn