Jeg synes der længe har været en trend med at sætte begrænsninger op for characters i stedet for muligheder
Det er en skidt trend og giver en dårlig spiller oplevelse
Jaiman: Hvor skal vi hen?
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
- Bedre sammenhæng i historier/kampagner
- Bedre styr på reglerne
- Bedre power/level konsistens i en gruppe
- Bedre balance mellem non spell users og spell users
- Mindre bookkeeping
- Mere episk rollespil/kamp. vs rollespil uden kamp
- Flere muligheder for karakterer i stedet for begrænsninger
- Bedre styr på reglerne
- Bedre power/level konsistens i en gruppe
- Bedre balance mellem non spell users og spell users
- Mindre bookkeeping
- Mere episk rollespil/kamp. vs rollespil uden kamp
- Flere muligheder for karakterer i stedet for begrænsninger
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
@Mads
Kan du ikke under hvert punkt komme med forslag til hvordan det løses?
Kan du ikke under hvert punkt komme med forslag til hvordan det løses?
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Det her kort er fedt. Hvor er vi nu, og hvorfor?


Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Bedre sammenhæng i historier/kampagner
aka "Historien i højsædet"
Jeg har 2 forslag til dette punkt.
For det første at spillerne bidrager meget mere til historien, dels med beskrivelser af NPC'er, kræfter, steder, ting, hændelser m.m. som findes i verden, og dels med at søge aktiv indflydelse på den generelle retning historien bevæger sig i, så historien bliver et mere fælles projekt.
For det andet at verdenen og historien understøttes af et system, der er egnet til at facilitere kontinuitet og samarbejde.
Bl.a. disse systemer kan overvejes:
https://www.obsidianportal.com/
https://kanka.io/en-US
https://www.worldanvil.com/
https://cityofbrass.io/
https://www.chronica.ventures/
aka "Historien i højsædet"
Jeg har 2 forslag til dette punkt.
For det første at spillerne bidrager meget mere til historien, dels med beskrivelser af NPC'er, kræfter, steder, ting, hændelser m.m. som findes i verden, og dels med at søge aktiv indflydelse på den generelle retning historien bevæger sig i, så historien bliver et mere fælles projekt.
For det andet at verdenen og historien understøttes af et system, der er egnet til at facilitere kontinuitet og samarbejde.
Bl.a. disse systemer kan overvejes:
https://www.obsidianportal.com/
https://kanka.io/en-US
https://www.worldanvil.com/
https://cityofbrass.io/
https://www.chronica.ventures/
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Fed ide at gøre historien til et mere fælles projekt Mads 
De der sites.. er det værktøjer eller regulære RPG systemer?

De der sites.. er det værktøjer eller regulære RPG systemer?
"Homies help homies. Always."
-Finn
-Finn
Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?
Det er værktøjer til at holde styr på en rpg kampagne: Verden, steder, personer, begivenheder, storylines osv.
Det er risiko for at nogle af dem ikke er meget andet end en wiki der ser fancy ud.
Men hvis det kunne være noget, må jeg hellere kigge lidt nærmere på de links jeg har postet.
Det er risiko for at nogle af dem ikke er meget andet end en wiki der ser fancy ud.
Men hvis det kunne være noget, må jeg hellere kigge lidt nærmere på de links jeg har postet.