Socket stones og rustninger?

Regler, out-of-game snak osv. omkring vores Shadow World Campiagn

Moderators: Mads, jesper

Post Reply
User avatar
gm
Minor nerd
Posts: 64
Joined: 02 May 2021, 10:45
Location: Denmark

Socket stones og rustninger?

Post by gm »

Socket stones er sjove og giver klart flair til våben.

Jeg tænker det kan udvides til rustninger og udstyr. Det kunne altså være en en hjelm med en socket eller en breastplate eller et belte osv.
Det er jo ikke meget sjov i at have en firestone i en breastplate, så disse stones kunne så så være spells som Protection aura, Deflection, Aim untrue, Inspirations, Aura, Combat III, Leaping osv?
Kunne det ikke være meget sjovt?

Så f.eks en AT:10 hvor er der en socket i en greave. Hvis man så sætter en Aim untrue i den og aktiverer den under kampen.

Det tager jo ca 1 min at sætte en socket i, og 10 min at tage den ud hvis man vil bytte rundt. Så det bliver ikke noget man kommer til at bikse med når kampen er startet vil jeg tro. Men man kan forberede sig lidt.
Men jeg tror det også vil give rustninger et lille boost på samme måde som det har gjort det for items?

Hvad tænker I?
"Homies help homies. Always."
-Finn
Mads
Minor nerd
Posts: 65
Joined: 03 May 2021, 10:50

Re: Socket stones og rustninger?

Post by Mads »

Selv om det kunne være sjovt, så tænker jeg egentlig det er lidt 'out of character' for armors med socket stones. Jeg ser armor som en passiv ting, man tager på, som beskytter en, og ikke som en 'gadget' man aktiverer. Jeg så hellere flere armors med klassiske RM armor abilities som 'AT X encumbers/protects as AT Y', eller med en base rate bonus, initiativ bonus, lavere penalties, crit negation, specielt materiale som Kreilium osv.
Post Reply