Regler: Spells der er baset på lvl

Regler, out-of-game snak osv. omkring vores Shadow World Campiagn

Moderators: Mads, jesper

Post Reply
User avatar
gm
Minor nerd
Posts: 64
Joined: 02 May 2021, 10:45
Location: Denmark

Regler: Spells der er baset på lvl

Post by gm »

Jeg syntes Rolemaster er særdeles broken når det angår spells der har power/effect baseret på lvl.

Det kan være "Light I" med duration 10min per level eller shark bite i 2 runder per level.
Det hele er sært broken når det knytter sig fladt til casters lvl, så når man er level 35 med 7000 powerpoints virker ens light spell til 2 PP ca 6 timer..

Derfor foreslå jeg følgende. Alle spells med duration kan kastes som den level man lige har lyst til.

Har man f.eks Spell listen Life Mastery til lvl 10 og man selv er lvl 5 og gerne vil kaste lifekeeping (lvl 5 spell dur 1hr/lvl) men man har lidt travlt så man vil gerne kaste den med kort forberedelse. Så kaster man den som lvl 2.
Det vil sige man selv er 3 lvls over og man behøves kun forberede sig 1 runde. Duration er godtnok kun 2 timer men den koster også kun 2 PP.
Hvis man gerne vil kaste den som lvl 15 kan man også det. Så varer den 15 timer, koster 15 PP og der skal laves et ESF tjek mod 10 lvls

Jeg har ikke lure hvornår det her bliver broken, men jeg tror jeg er inde på noget genialt hehe :)
"Homies help homies. Always."
-Finn
User avatar
gm
Minor nerd
Posts: 64
Joined: 02 May 2021, 10:45
Location: Denmark

Re: Regler: Spells der er baset på lvl

Post by gm »

Måske bliver det broken når der kommer type på..

Altså Combat I og Combat II fra Beastmaster spell listen?

Den ene er lvl 1 og den anden 4.

En lvl 3 beastmaster med 9 PP (han er fattig uden multipliers) kan kaste begge som lvl 3 for 3 PP men Combat II vil altid være det fornuftige valg?
Hvis han også har listen til lvl 10 kan han jo kaste Combat III (normalt lvl 7) som en lvl 3 spell.
Så kan han kaste den med det samme, skal ikke overcastes og koster kun 3 PP -Virker godtnok også kun i 3 runder men ingen grund til at bruge I og II nogensinde mere?
"Homies help homies. Always."
-Finn
jt
Lesser nerd
Posts: 6
Joined: 13 Sep 2021, 18:37

Re: Regler: Spells der er baset på lvl

Post by jt »

Jeg ser intet broken ved Rolemaster spellcasting regler

Derudover bør den internal power en character opnår gennem level ikke pilles ved da det er en del af reward systemet
Last edited by jt on 14 Sep 2021, 14:46, edited 1 time in total.
jt
Lesser nerd
Posts: 6
Joined: 13 Sep 2021, 18:37

Re: Regler: Spells der er baset på lvl

Post by jt »

Hvad med bare at trække en 10-20 levels fra alle?
Det er level der er den oprindende faktor og spell casting er en afledt størrelse
Post Reply