Jaiman: Hvor skal vi hen?

Regler, out-of-game snak osv. omkring vores Shadow World Campiagn

Moderators: Mads, jesper

Mads
Minor nerd
Posts: 65
Joined: 03 May 2021, 10:50

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by Mads »

gm wrote: 11 Apr 2023, 21:03 Her er 4 questlines der kan udgå fra fra Gharburg

1. Find og undersøg Turak -Svær opgave, både at finde byen og især at bevæge sig ind i byen da det helt sikkert er farligt -Forvent også at folk er gode svømmere/dykkere samt folk der kan klatre, springe osv.
Anbefalet stor gruppe på gns. lvl 15+

2. Find vejen til Turak -Svær opgave at finde byen, kræver ikke bare der er virkelig dygtige trackers med, skoven selv er også fuld af farer som bliver farligere som man nærmer sig Turak.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+

3. Stop Zeddicus Crane, Zeddicus er en necromancer der har fundet Dargorim Kor's(Lugroki helt) magiske flail "Subjugator". Og bevæbnet med den er han ved at rejse en hær af undeads og drømmen er at fjerne byen Lossas fra landkortet fordi de forviste ham for mange år siden. Og gøre alle indbyggerne til flere undeads.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+

4. Hjælp byen Haskenbro. En af karakterne vil blive spurgt om at gøre et familemedlem (eller klan/kult/firma medlem) en tjeneste, og rejse til den lille strandby Haskenbro og hjælpe en fælles bekendt med et problem med nogle lugrokier der squatter i et hus hvorfra han har arvet en fin kakkelovn. Det viser sig dog at byen ud over de bumsede lugrokier også har problemer med ogres, en heks, en vild krigerorden og en gratar enklave der alle kæmper mod hinanden på kryds og tværs og gør livet svært for byboerne.
Anbefalet lille eller medium gruppe på gns. lvl 5+
1.
Allan (level 22) er klar, især fordi der står farligt. Det lyder lidt besværligt at skulle svømme/dykke i rusting, måske kan man tage en Jamis.

2.
Joag (level 20) er klar, og han er en habil tracker. Han er en del over gns. level, så jeg ved ikke om det er et match. Jeg har desværre ingen level 10+'ish karakter, og heller ingen hurtig måde at få en på.

3.
Lyder som en no brainer, både Allan og Joag er klar. Igen har jeg desværre ingen level 10+'ish karakter som alternativ.

4.
Her har jeg flere muligheder, vil jeg mene:
- Reboote eller retire Ashram Valmeki, level 6 Elementalist som ellers var gået bort men er vendt tilbage igen fra en Essence storm.
- Ossig of Delphi, level 3 Sailor.
- Lave en helt ny level 2 karakter (som så bliver min karakter nummer 5 på Jaiman).
MP
Lesser nerd
Posts: 10
Joined: 15 Sep 2021, 19:10

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by MP »

Stemmer for QL #1 #2 eller #3

#2 giver lidt sig selv, som prequel til #1 ?

Men ikke for at spillerne skal levere content som sådan - det tager noget at spændingen ud af questen, hvis vi selv er med til at skrive den
jesper
Minor nerd
Posts: 62
Joined: 06 May 2021, 10:40
Location: Denmark

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by jesper »

1. Find og undersøg Turak -Svær opgave, både at finde byen og især at bevæge sig ind i byen da det helt sikkert er farligt -Forvent også at folk er gode svømmere/dykkere samt folk der kan klatre, springe osv.
Anbefalet stor gruppe på gns. lvl 15+
Ja

2. Find vejen til Turak -Svær opgave at finde byen, kræver ikke bare der er virkelig dygtige trackers med, skoven selv er også fuld af farer som bliver farligere som man nærmer sig Turak.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+
Ja

3. Stop Zeddicus Crane, Zeddicus er en necromancer der har fundet Dargorim Kor's(Lugroki helt) magiske flail "Subjugator". Og bevæbnet med den er han ved at rejse en hær af undeads og drømmen er at fjerne byen Lossas fra landkortet fordi de forviste ham for mange år siden. Og gøre alle indbyggerne til flere undeads.
Anbefalet medium gruppe på gns. lvl 10+
Flails er lort, ellers tak :)

4. Hjælp byen Haskenbro. En af karakterne vil blive spurgt om at gøre et familemedlem (eller klan/kult/firma medlem) en tjeneste, og rejse til den lille strandby Haskenbro og hjælpe en fælles bekendt med et problem med nogle lugrokier der squatter i et hus hvorfra han har arvet en fin kakkelovn. Det viser sig dog at byen ud over de bumsede lugrokier også har problemer med ogres, en heks, en vild krigerorden og en gratar enklave der alle kæmper mod hinanden på kryds og tværs og gør livet svært for byboerne.
Anbefalet lille eller medium gruppe på gns. lvl 5+
Den tager eventyr lauget
User avatar
bz
Nerd
Posts: 183
Joined: 06 May 2021, 14:16
Location: Århus V

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by bz »

Jeg er med på - og har chars til questlines 2, 3 og 4. Så dem spiller jeg gerne.

Hvis folk gerne vil 1, så kaster jeg Rolf R på. Så må vi se om han kan hænge på. Han er vist lvl12. Hvis ikke det er nok, så må jeg ud i noget retire/reboot sjov.

Men god ide lige at høre hvad folk vil - og gode quest-forslag.
Restarteren i mig kan godt lide kaos-energien i nr. 4. Den kunne være en god afveksling fra de mere "seriøse" 1-3.
Bias3
n00b nerd
Posts: 1
Joined: 24 Apr 2023, 19:26

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by Bias3 »

For mig er det vigtigste at finde en gruppe hvor vi har lvl konsistens. Jeg gider ikke rigtig, når der er for stor forskel i lvl, det tager det sjove ud af spillet, synes jeg.
Af den grund er jeg mest til Quest 4

Jeg kan godt deltage i Quest 2 og 3, jeg har en eller to lvl 11'ere, som jeg godt kunne spille ind her, men hvis vi har lvl 20+ karakterer med, så har jeg ikke nogle der kan passe ind og spille op imod dem.
jesper
Minor nerd
Posts: 62
Joined: 06 May 2021, 10:40
Location: Denmark

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by jesper »

@Tobias. Mener du ikke at Endolfin og Frank spiller op imod højere non spell users?
User avatar
gm
Minor nerd
Posts: 64
Joined: 02 May 2021, 10:45
Location: Denmark

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by gm »

Jeg syntes personligt ikke Rolemaster er et system der har det svært med level inkonsisten.
Selvfølgelig er diceless det bedste. Men når man spiller en campaign over flere år vil der automatisk komme leve forskelle.

Jeg ser det som en klassisk del af en campaign.

Ellers skal man gøre helt op med character levels og tale om partylevel. Men så tror jeg vi skal have excel regnark i brug hvis level hele tiden skal udregnes efter present gennemsnit..

Alternativt kunne alle bare væres samme lvl som max level? -Men det er også sært IMO.

Jeg er ok med hvordan det kører nu. Betyder det a Tobias og Jeppe så ikke er med til SW længere må vi jo nok acceptere det og så måske bare spille SW når vi andre så kan finde sammen.
Jeg syntes øvrigt alle andre systemer er langt dårligere til at håndtere level forskelle...
"Homies help homies. Always."
-Finn
jesper
Minor nerd
Posts: 62
Joined: 06 May 2021, 10:40
Location: Denmark

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by jesper »

Er meget enig med GM.
Level er i RM absolut ikke lig med balance.
Semi og arms er lige seje fra lvl 1 og semi bliver bedre med tiden, arms har måske nogle flere secondary for at kompensere for spells.
Pure spell er basicly useless indtil lvl 4-5 stykker. Så begynder de så småt at kunne være med.
Der hvor alle er nogenlunde ens og så alligevel ikke er nok omkring lvl 10.
5E klare selvfølgelig alt dette ved at være så balanceret at alle faktisk i bund og grund ligner hinanden, så er det bare spørgsmålet om at min maxe sin toon bedst ud fra feats og kampstil. Og endnu mere hvis man spiller med stat pick.
GURPS kan jeg personligt godt lide fordi der er tænkt over alt.
Post Reply