Jaiman: Hvor skal vi hen?

Regler, out-of-game snak osv. omkring vores Shadow World Campiagn
Post Reply
Mads

Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by Mads »

Jeg har med stor interesse læst referater fra de to sidste spilaftener hvor jeg ikke var med, og her er så vidt jeg kan se de hændelser/begivenheder der har afgjort retningen for gruppen de to gange:

1. Gruppen havde fået at vide at Juzlin skulle tale med dem hurtigt. Gruppen rejser derfor til Juzlin, som fortæller at der i en by i nærheden er rygte om en slags problemer hun gerne vil have undersøgt.

2. I Rothledge Manor hører gruppen ved rundbordet nyt om hist og her i herredet Deepwinter. Der kom et brev fra Winterdeep om at der var en spøgelse på færde i byen. Gruppen tog afsted.

Jeg glæder mig til at spille SW igen, men jeg må også ærligt indrømme at jeg længe har været træt af den form for rollespil, hvor vi bare rejser rundt og snakker med mere eller mindre tilfældige personer og hjælper dem med deres tilfældige problemer. (No offense, Juzlin)

Jeg kunne godt tænke mig at rollespillet var langt mere konfliktfyldt og episk, og at der var en eller anden form for rød tråd i det gruppen går rundt og laver fra gang til gang. Men måske er det kun mig. Er folk generelt tilfredse med bare at tulle rundt?
gm

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by gm »

Hey..
Enig, vil også gerne køre noget mere episk og farligt.
Lige nu er det nok ala en klassisk "mid-season low" i TV serie, der er bare filler afsnit med rimeligt kedelige emner.

Jeg vil gerne rykke over mod mere episk og farligt men det vil også kræve en mere gennemarbejdet storyline og faktisk en mere begrænset frihed til at gøre hvad man vil -Altså vil en PC noget helt andet i historien skal man finde en anden PC at spille med der vil holde sig til storyline.
"Homies help homies. Always."
-Finn
Mads

Re: Jaiman: Hvor skal vi hen?

Post by Mads »

Jeg foreslår disse prioriterede indsatsområder for RM i SW fremadrettet:

1. Finde måder vi kan reducere mængden af unødvendigt bogholderi i spillet.
2. Få en mere episk og sammenhængende historie ind i spillet.
3. Få core rules for kamp, spells og character generation lagt mere fast.
Post Reply