Forbidden Lands: Alternativ Skademodel - Konverteringsnøgle
Posted: 28 Dec 2021, 10:20
FBL er nogen gange en smule sært - måske endda ofte lidt sært: men særligt deres skade-model virker ikke for mig.
For det første gør modellen alle super skrøbelige - hvis de har lave stats (Og det har alle på visse områder) - for det andet er modellen "nok mest noget nyt - for at prøve noget nyt". Derfor dette alternativ.
Husk: Dette er play-test: Learning by doing!
Alternativet begynder som en simpel (Agil) størrelse: dvs. det er et revamp af "hitpoints og sanitypoints" og en konverteringsnøgle for skadesmodeller - så må vi se om det virker på en konsistent og meningsgivende måde.
Nøglen skal blot kunne oversætte de oprindelige regler på en nem måde. Den udbygges under spil. Beklager.
I den oprindelige model tager dine stats direkte skade af alt - i den alternative model er fordelingen således.
"Hitpoints og Sanitypoints"
Du har to pools:
1) Health Levels
En PC har STR+AGL/2 health levels: dog mindst 4.
2) Sanity Levels
En PC har EMP+WIT/2 sanity levels: Dog mindst 4.
DAMAGE
Life as a roaming adventurer is hard and risky. The rewards may be great, but the only thing you know for sure is that you will suffer all
sorts of damage along the way. Damage can come in many forms and reduces one of your four attribute scores:
DAMAGE TO STRENGTH:
Bleeding wounds, broken bones, and pain. This is the default type of damage. If the type of damage is not specified, it’s always damage to Strength.
Alternativ:
- Alt hvad der før ville gå på STR vil gå på HL.
DAMAGE TO AGILITY:
Physical fatigue and exhaustion.
Alternativ:
- Dette er negative, midlertidige effekter. Tæller mod HL i ekstreme situationer.
DAMAGE TO WITS:
Fear, panic, confusion, misjudgment. Read more under Fear Attacks on page 112.
Alternativ:
- Dette er negative, midlertidige effekter. Tæller mod SL i ekstreme situationer.
DAMAGE TO EMPATHY:
Cynicism, distrust, callousness.
Alternativ:
- Jeg har pt. ingen anelse, men kommer nok på noget. Indtil videre tæller det mod SL.
For det første gør modellen alle super skrøbelige - hvis de har lave stats (Og det har alle på visse områder) - for det andet er modellen "nok mest noget nyt - for at prøve noget nyt". Derfor dette alternativ.
Husk: Dette er play-test: Learning by doing!
Alternativet begynder som en simpel (Agil) størrelse: dvs. det er et revamp af "hitpoints og sanitypoints" og en konverteringsnøgle for skadesmodeller - så må vi se om det virker på en konsistent og meningsgivende måde.
Nøglen skal blot kunne oversætte de oprindelige regler på en nem måde. Den udbygges under spil. Beklager.
I den oprindelige model tager dine stats direkte skade af alt - i den alternative model er fordelingen således.
"Hitpoints og Sanitypoints"
Du har to pools:
1) Health Levels
En PC har STR+AGL/2 health levels: dog mindst 4.
2) Sanity Levels
En PC har EMP+WIT/2 sanity levels: Dog mindst 4.
DAMAGE
Life as a roaming adventurer is hard and risky. The rewards may be great, but the only thing you know for sure is that you will suffer all
sorts of damage along the way. Damage can come in many forms and reduces one of your four attribute scores:
DAMAGE TO STRENGTH:
Bleeding wounds, broken bones, and pain. This is the default type of damage. If the type of damage is not specified, it’s always damage to Strength.
Alternativ:
- Alt hvad der før ville gå på STR vil gå på HL.
DAMAGE TO AGILITY:
Physical fatigue and exhaustion.
Alternativ:
- Dette er negative, midlertidige effekter. Tæller mod HL i ekstreme situationer.
DAMAGE TO WITS:
Fear, panic, confusion, misjudgment. Read more under Fear Attacks on page 112.
Alternativ:
- Dette er negative, midlertidige effekter. Tæller mod SL i ekstreme situationer.
DAMAGE TO EMPATHY:
Cynicism, distrust, callousness.
Alternativ:
- Jeg har pt. ingen anelse, men kommer nok på noget. Indtil videre tæller det mod SL.