Forbidden Lands: Pushing & Willpower

Workspace til udvikling af nyt reglsystem til ny setting -Beslutninger præsenteres på wiki

Moderator: jaked_one_reborn

Post Reply
jaked_one_reborn
Minor nerd
Posts: 27
Joined: 18 Dec 2021, 21:26

Forbidden Lands: Pushing & Willpower

Post by jaked_one_reborn »

OK, dette system har drillet mig en del. Inkl. drillet min forståelse en del. :?:

Pushing er ENESTE vej til Willpower - der er vigtig for f.eks., talents, powers og næsten ALLE Spells. :!:

Men nu prøver vi at køre med det. :P

Et skill roll eller et angreb/dodge/parry kan "pushes". As in push your luck.
Et push tager udgangspunkt i det almindeligt første rul, der kan fejle/lykkes eller ende i et tie. Dette betyder at alle Fails og Successes fra det første rul bliver på bordet - men man ruller de resterende fra den oprindelige pool terninger igen og opgør det samlede niveau til sidst. Kun et push per rul er muligt.

MEN ved et push betyder 1'erne noget i de forskellige pools:
- Base/Stat: 1'ere betyder 1:1 skade: dvs. man tager health/sanity skade.
- Skills: 1'ere betyder ikke noget.
- Gear/Weapon: 1'ere gør det stykke gear/det våbens pool ringere 1:1 - dvs. et Sværd med 2 i weapon pool, bliver til 1 i weapon pool pga. en 1'er.

(Man healer normalt og våben/skjolde/grej kan repareres.

Tager man skade pga. af 1'ere fra base/stats - så får man 1:1 willpower points. Spellcasters med selvskadende adfærd er de sejeste i denne verden...

Det er IMHO satme et sært system - men vi prøve-kører det lige. Jeg har allerede en variation i tankerne - men mere om det senere
User avatar
bz
Nerd
Posts: 183
Joined: 06 May 2021, 14:16
Location: Århus V

Re: Forbidden Lands: Pushing & Willpower

Post by bz »

Jeps, jeg synes også, at det virker lidt specielt (og var bange for om jeg havde misforstået det, da jeg læste det).

Ikke at jeg lige har et bedre alternativ, så det kan være, at det bare skal testes på slagmarken..
jaked_one_reborn
Minor nerd
Posts: 27
Joined: 18 Dec 2021, 21:26

Re: Forbidden Lands: Pushing & Willpower

Post by jaked_one_reborn »

OK, så tænker jeg vi har en regel, der er lidt mere venlig.

Pushing og Willpower virker som ovenstående PLUS:
- En Long Rest giver altid 1 WP, hvis man har 0 WP.
- Et succesfuld Push giver altid 1 WP - uanset om man tager skade eller ej.

Cue: Ahhhr... Push it: Push it real good!
Post Reply