Listen over ting vi skal huske at ændre/Drøfte

Workspace til udvikling af nyt reglsystem til ny setting -Beslutninger præsenteres på wiki

Moderator: jaked_one_reborn

Post Reply
jaked_one_reborn
Minor nerd
Posts: 27
Joined: 18 Dec 2021, 21:26

Listen over ting vi skal huske at ændre/Drøfte

Post by jaked_one_reborn »

Min nuværende liste over "ting der ikke virker" i Forbidden Lands:
1) Pushing-reglerne: jeg husker det som "det debile selvskadende alternativ til Will Power". Læs reglerne om dette - jeg skal have læst op igen. Men det fremstod lettere debilt.
2) Movement reglerne: Det er ikke skrevet til at bruge figurer - men det vil jeg, så vi skal have fundet på/hugget noget grid-based movement!
3) Der var noget med fumbles/botches som jeg også husker som forrykt: noget med at selv ved succes - så kunne dit grej gå i stykker. (Så 20% af tiden står du i kø hos en handlende...)
4) Der var også noget med ressource-reglerne, at man rullede for mad/vand/pile/penge når man skulle bruge dem. Noget jeg anser for mellem-svært debilt. "Bue-skytten Empis opdagede lidt sent, at han havde taget to pile med til bagholdet..."
5) Hov og systemet med "Dine Stats Tager Skade" - Nej, det gør de ikke! Du har her nogle gammeldags health-levels! (De er så baseret på dine stats og en racebonus*.)
(Og her har jeg en ide: dine healthlevels er delt i 2... Nogle er Grit/Bruises, som du genvinder hurtigt og ofte. Andre er "gammel daws" health levels, som tager mere tid - jo mere skade du har taget.)
For der er ikke nogen måde hvor på vi i helvede tager stilling til om en slyngesten har skadet din styrke eller din smidighed.
Post Reply