Rules V (Only War): Abhumans?

Nyt område til ny campaign...

Moderator: Jaked_One

Post Reply
Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Rules V (Only War): Abhumans?

Post by Jaked_One » Mon 01 Apr 2013, 15:28:06

Jeg kan faktisk godt lide ideen om Abhumans i denne setting, hvor racisme og nødvendighed kredser om hinanden som to WFRP duelister. Denne tråd er bygget for at drøfte "racer", men jeg vil faktisk ikke kommentere på de to inkluderede lige nu. Ogryns og Ratlings ser spilbare ud - lad os få dem prøvet.

Jeg vil hellere bruge lidt krudt på dem, der mangler:

1) Squat
Denne race skal vi have formuleret: forslag til stats/talents modtages gerne.

Stats:
Jeg tænker høj TO, Wounds og WP.

Talents:
Bum-bum: her er jeg ikke nået så langt.

2) Beastmen
De tidlige bøger til WH40K viser hele Imperial Guard grupper bestående af beastmen og jeg mener ideen er god: vi er paranoide, racister - men vi mangler kanonføde.
Mht. stats/talents er jeg lige en anelse blank... Men noget med hårdførhed/gode sanser og unarmed/natural attack (goring/biting)

3) Mutants
Variant #1: vi er paranoide, racister - men vi mangler kanonføde.
Variant #2: udgiver sig for at være menneske.

Jeg tænker... Vi laver tre tabeller: 10 gode mutationer, 10 balancerede mutationer og 10 negative mutationer. Spilleren ruller på de balancerede og kan så bevæge sig op til de "gode" (33% chance) og ned til de "negative" (10% chance). Det skal afspejle uberegnligheden og det faktum at mutanten trods alt er blevet guardsman.
Der næppe tale om en chaos spawn eller en polioramt, isotop-spisende, 4 meter høj albino.

Hvad tænker I?
There is inherently no silver bullet...

JT
Veteran Nerd

Re: Rules V (Only War): Abhumans?

Post by JT » Tue 02 Apr 2013, 23:25:44

"A problem well stated is half solved."

Charles F. Kettering

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Re: Rules V (Only War): Abhumans?

Post by Jaked_One » Thu 04 Apr 2013, 11:16:56

Squats'ne kan jeg godt lide - deres grej ser ikke helt balanceret ud, men stats og skills er OK.

Beastmen er jeg ikke helt hot på... Jeg skal lige have luret hvorfor... Der går lidt rigelig "fluff" i den - jeg vil gerne noget mere gotisk = noget mere Goatman og færre fordele...

Det skal jeg lige tygge på.

Hvad siger I andere?
There is inherently no silver bullet...

Post Reply