Opslag!

Mads planlægger at starte noget rollespil i kælderen snart.... Mere info følger!

Moderator: Mad§

Opslag!

Postby Mad§ » Sun 28 Aug 2011, 18:25:08

Grænsepatruljen HERTIL

Har man lyst til en oplevelse udover det sædvanlige, og besidder man nogle nærmere beskrevne egenskaber, så garanterer HERTIL for, at når man har haft de 26 måneders ophold på nogle af kejserrigets mest øde tjenestesteder, har man en god ballast for resten af livet, og er meget rigere på oplevelser end de fleste.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til gældende regler for ansættelse i de kejserlige selvforsvarsstyrker med mulighed for bonus i form af krigsbytte. I HERTIL ønsker vi en sammensætning af folk, der afspejler det omgivende samfund, og vi vurderer ansøgere på baggrund af såvel race som andre kvalifikationer.

Kontakt:
Den Nordøstlige Rekrutteringsinstans, Selis Duhr, Dhuria
Måske har jeg modsagt mig selv. Men hvad jeg har sagt, står jeg ved.
Mad§
Grand Nerd

Re: Opslag!

Postby GM » Sun 04 Sep 2011, 8:21:58

Wow det lyder cool Mads jeg er klar.
Så må vi jo bare se hvornår du igen har tid efter du er kommet med i klub far 2.0
:D
“Experience have shown, that even under the best forms of government those entrusted with power have, in time, and by slow operations, perverted it into tyranny."
Thomas Jefferson
GM
Grand Nerd Extreme

Postby BZ » Mon 05 Sep 2011, 11:01:16

Uhh, liv i Palia - jeg er med - med alle forbehold for børn 2.0 :D
BZ var blevet træt af clickbait - du gætter ALDRIG hvad han så gjorde....
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby BZ » Thu 02 Feb 2012, 14:43:13

En lille rolle-forespørgselspost (som jeg vist er blevet kendt for ... :wink: ).

Skulle vi prøve at få gang i noget Palia? ..jeg er bestemt klar (med forbehold for børn og alt det der), men hvem er ellers?!
-Er vi nok interesserede til at danne et bande/grænsepatrulje?!
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby Mad§ » Thu 02 Feb 2012, 15:48:08

Altså jeg er i hvert fald klar. Jeg tænkte om vi ikke kunne prøve at samle en fire-fem spillere om en fast spilledag/aften hver 14. dag - fx hver anden onsdag aften fra kl. 19. Jeg har planer om at sætte min kælder lidt i stand i uge 7, og derefter vil vi kunne være dernede, hvis vi ikke kan være i rollekælderen.
Mad§
Grand Nerd

Postby Jesper » Thu 02 Feb 2012, 21:40:44

faste aftener.. så er jeg nok desværre out.
Kan jeg ikke med mit job og Alma.

Onsdag er også reset dag i wow.

Postby BZ » Fri 03 Feb 2012, 2:03:55

Jesper wrote:faste aftener.. så er jeg nok desværre out.
Kan jeg ikke med mit job og Alma.

Onsdag er også reset dag i wow.

Det kunne også være mandag eller torsdag.
Kan ikke så godt tirsdag.

Alternativt, så skal vi bare arrangere det fra gang til gang; så kunne det også være fredage og lørdage.

Hvad sker der i øvrigt på en "reset dag"?
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby Mad§ » Fri 03 Feb 2012, 12:31:39

Det kunne også være mandag eller torsdag eller en dag i weekenden, eller ja det kunne aftales fra gang til gang. Fordelen ved en fast dag er, at den kun skal forhandles på plads derhjemme én gang. :-)
Mad§
Grand Nerd

Postby GM » Sat 04 Feb 2012, 12:42:49

Hehehe, ja det kan jeg godt se fordelen i :)

Rollekælderen kan i øvrigt sagtens benyttes selvom jeg ikke skulle være der... men jeg vil altså gerne være med til Palia quest :)
“Experience have shown, that even under the best forms of government those entrusted with power have, in time, and by slow operations, perverted it into tyranny."
Thomas Jefferson
GM
Grand Nerd Extreme

Postby BZ » Mon 06 Feb 2012, 13:24:47

Skulle vi prøve at spille noget Palia weekenden denne uge (fredag d. 10 eller lørdag d. 11)?
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby Mad§ » Mon 06 Feb 2012, 20:56:54

Jeg kan godt.
Mad§
Grand Nerd

Postby BZ » Mon 20 Feb 2012, 12:47:45

Det kunne være, at vi bare skulle prøve med en dato, og så se om folk hopper på - ellers bliver det her vist aldrig til noget...
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby Mad§ » Tue 21 Feb 2012, 11:16:25

Det er så typisk unge humans at ville have alting NU.
:)

Men ja, lad os finde en dag. Jeg finder lige ud af noget med en kalender og krydser eller noget.
Mad§
Grand Nerd

Postby Mad§ » Fri 17 May 2013, 10:56:21

Patruljeskolen

Håndbog
Taktik for patruljen

Forord

Denne håndbog i taktik for patruljen er skrevet målrettet til Den Emperielle Grænsepatrulje HERTILs patruljeførere.

Om at være patruljefører

Denne bog har en hovedperson: Dig. Patruljeføreren. Den fortæller om patruljen og om patruljer, men den handler først og fremmest om dig og din opgave.

At være patruljefører er et af de sværeste og mest udfordrende job, der eksisterer. Du er langt fra det sted, hvor de store beslutninger træffes. Beslutninger, som er bestemmende for, hvad du og din patrulje skal gøre. Og samtidig er du altid meget tæt på dit mandskab og de spørgsmål de stiller; du bliver dem ofte svar skyldig. Det er ikke rart, men det er de faktiske forhold. Det kan næppe være meget anderledes.

Det betyder, at du er nødt til at stole på, at din Kaptajn og dine foresatte – hele vejen op gennem systemet – vil og kan gøre det bedste, for opgaven og dig.

Det betyder også, at du er nødt til at have tillid til dit mandskab, for det er dem, der skal løse opgaven for dig.

Det betyder endelig og allermest, at du skal virke troværdig og de skal have tillid til dig.

Tillid er ikke noget, man kan forlange eller beordre. Tillid skal man gøre sig fortjent til. Hver dag og hele tiden. Selv om man har gjort sig fortjent til den og har fået den, så kan den mistes igen i en håndevending. Med mindre den er solidt forankret gennem lang tid og mange fælles prøvelser.

Dit bedste middel til at gøre dig fortjent til dit mandskabs tillid og til at bevare den, er at kommunikere så direkte som muligt med dem. Du skal nå dem alle med din stemme, og du skal se dem i øjnene, når du giver farlige og ubehagelige opgaver til dem. Som patruljefører skal du supplere dine ordrer med nødvendige detaljer og gode råd og anvisninger. Du skal holde folk i gang med at løse opgaven.

Opgaven er altid det styrende for dit virke som patruljefører. Den anden del af patruljeførervirket er at yde den størst mulige omsorg for dit mandskab. At undgå unødvendige tab og unødigt besvær. Kunsten består i at finde den rigtige balance mellem at løse opgaven i den ånd, den er givet, og at bevare mandskabets tillid til, at du ikke stiller dem over for uløselige eller uigennemtænkte opgaver.

Kommunikation er en to-vejs sag. Dine folk er nødt til at høre på dig. Det er jo dig, der giver ordrerne. Men du er også nødt til at høre på dem. Det er dumt ikke at gøre det. De er tænkende væsener med mange erfaringer og gode ideer, som du og resten af patruljen kan have fordel af. Sommetider er de også bange, usikre og ængstelige og har brug for opmuntring, trøst og vejledning fra dig.

En af de helt sikre måder at miste dine folks tillid på er, at drage din Kaptajns eller andre foresattes ordrer og dispositioner i tvivl. Hvis du er uenig med din Kaptajn – eller ikke forstår den ordre, du har fået – så henvend dig til ham og få det afklaret på tomandshånd.
Men lad være med at drage Kaptajnens ordrer i tvivl over for dit mandskab.
Næste gang vil de drage dine beslutninger i tvivl. Og hvem kan bebrejde dem det?

...
Mad§
Grand Nerd

Postby BZ » Thu 05 Sep 2013, 10:51:25

Hvordan går det med HERTIL?
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby Mad§ » Fri 06 Sep 2013, 15:26:46

Jamen jeg er egentlig klar nok, især hvis vi kan mønstre 4 spillere til en lørdag + søndag event, så det kan blive en nogenlunde fokuseret start, også med tanke på at vi først skal lave karakterer, før vi kan spille.

Jeg kan godt weekenden 28-29. september, nogen der er klar der?
Alternativt weekenden 12-13. oktober.

Hvis jeg skal sige lidt om spillet:

Der bliver Rolemaster med alle de kendte og gennemtestede kælder-regler.
Setting er Palia, Kulthea (frit fortolket af mig/os).

Stilen bliver i høj grad "sandbox", i den forstand at jeg leverer en setting komplet med steder, NPC'ere, m.m. og styrer spillets gang, men der er ingen forudbestemt historie/plot eller manuskript som spillerne skal guides igennem. Det vil sige, at det i høj grad er, hvad spillerne selv gør, der driver historien fremad.

Nu skal det endelig ikke forstås sådan, at spillet er en lang række tilfældige encounters eller dungeons (men der vil være dungeons). Vi skal have alle de kendte temaer fra SW i spil: helte/skurke, religion/guder, politik/krig, racisme/ekstremisme, organisationer/klaner, magi/items, videnskab/barbari.

Den fælles indgangsvinkel ved spilstart er, at vores helte har meldt sig som grænsepatrulje vagter langs en kystlinje i udkanten af den absolut mest magtfulde koalition i Palia: De Tusinde Solopganges Kejserrige. Kystlinjen er mange steder vildmark, andre steder kontrolposter, byer, eller fæstninger. Lønnen er rimelig.

Hvis det lyder som noget for dig, så meld dig til grænsepatruljen HERTIL.

Hvis gruppen efter den første dag eller to beslutter sig for, at de hellere vil kapre et skib og blive pirater, så er det helt fint, så tager vi den bare der fra.
Mad§
Grand Nerd

Postby JT » Fri 06 Sep 2013, 18:58:10

Jeg vil godt melde mig til patrulje
“I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work.”
JT
Trusty Nerd

Postby BZ » Sun 08 Sep 2013, 22:07:33

Jeg kan bedst d. 12-13. okt.

Kan ikke sidste weekend i september.
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby Mad§ » Sun 15 Sep 2013, 14:35:08

Abandoned seaside castle in Dhuria by the Tairiken Usuiv (Broken Ocean)

Image
Mad§
Grand Nerd

Postby BZ » Thu 19 Sep 2013, 9:43:05

Det kunne være, at vi skulle lægge datoen ind under "news" og se hvad det bliver til...
BZ
Grand Nerd Extreme

Postby Mad§ » Thu 19 Sep 2013, 10:37:04

Der er dukket noget op, så jeg ikke længere selv kan om søndagen, den 13/10.
Jeg kan stadig godt om lørdagen.
Skal vi satse på lørdag den 12/10? Er der andre oplagte muligheder inden sommerhusturen?
Mad§
Grand Nerd

Postby Mad§ » Wed 02 Oct 2013, 12:02:47

Jeg holder fri i skolernes efterårsferie (14.-20. oktober) så i den uge er der god mulighed.
Mad§
Grand Nerd

Postby BZ » Tue 13 Jan 2015, 16:45:59

Noget nyt om Palia?
BZ
Grand Nerd Extreme

Return to Palia Quest