SLA (Work In Progress) Department of Rules. SCL 11 needed.

"Bladerunner", "Man Bites Dog", "Gataca", "1984" & fribrydning, Kafka, morgentegnefilm, Lovecraft, cyberpunk...

Moderator: Jaked_One

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Post by Jaked_One » Fri 25 May 2007, 17:46:21

hehe... Death from micro damage...

auw...auw...auw...auw...auw...auw...auw...
auw...auw...

...[slience...]

@Tobber: vi forlader ikke d20. Blot at HITS, DMG and WT ganges med 10.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Post by Jaked_One » Thu 04 Oct 2007, 22:02:20

I forbindelse med konverteringen til 10xHT, DMG osv... Har jeg valgt først at smide lidt tid efter vore DMG-skabere (Våben) og vore DMG-tagere (Armors og Silly-bastards-standing-in-harms-way). Jeg sætter pt det hele i et par regneark, for at få overblikket. Efter som regnearkene bliver forståelige, så ryger de rundt til kommentarer fra jer.

Kig efter om jeg har misset noget eller afbalanceret noget.
(Bla. beskriver et af arkene et custom-system, som baserer sig på "slots" og et typisk våben har 2 slots. At fylde et slot bliver hele tiden voldsomt dyrere. Så selv om man har et super custom våben med 5 slots, så behøver man ikke have råd til at få alle fyldt.

Men mere tilgår... Stay tuned.

(OG... Tobber... You are my sun shine. Hvis det altså ikke var for at den forpulede kampåndsvage sang sad fast i mit indre øre... Lyden af rotorblade, lyden af metal skrabende mod beton... Og lyden af nogen, der lavmælt synger "sun shine" i deres com... Du er så færdig.)

JT
Veteran Nerd

Post by JT » Sat 06 Oct 2007, 15:02:49

Skill costs

man stagnerer og udvikler sig enten ikke / meget langsomt

karakter udvikling sker pt mest gennem gear og implants

enten er skill costs for høje eller vi får for lidt xp

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Post by Jaked_One » Sun 07 Oct 2007, 19:25:37

Her får vi nok en større debat. For hvornår skal en skill/stat blive dyr? Og hvor længe skal man kunne stige?

Men jeg er da åben for forslag? Måske skal hele xp-systemet ha' en gennemgang. Det vi kører med er "lavet for at ha' et". :twisted:

Man kan jo ikke ha' et rollespil uden.

:twisted:

JT
Veteran Nerd

Post by JT » Mon 08 Oct 2007, 11:09:43

skill systemet som det fungere ingame er fint

xp er også fint imo (svarer lidt til wod/gurps uddelingssytem som jeg godt kan lide)

Skill cost exempel:

stige en skill fra 3-5 koster nu 3+4+5 exp = 12 exp hvilket svarer til 3 spilleaftener

hvis man for eksempel gerne vil stige i flere skills kan man se frem til et meget langt udviklingsforløb

forslag (inbygget at det er nemt at blive noob, men svært at opnå expertise):

skill lvl 1-4 cost per rank: 1 exp
skill lvl 5-8 cost per rank: 2 exp
skill lvl 9-12 cost per rank: 3 exp
skill lvl 13-16 cost per rank: 4 exp
...
..
osv

eg. stige skill fra 3-5 koster her 1+2+2= 5 exp hvilket er mindre end 2 spille aftener

formel: skill/4 (rounded up) = skill cost

skill lvls over skill cap (stat) er x2 cost (with extensive edumefication even a frother can understand the finer points of etiquette)

For at inbygge en naturlig begrænsning for skill lvls bør der være en max cap.

max skill possible

stat lvl 1-4 = stat+4
stat lvl 5-8 = stat+3
stat lvl 9-12 = stat+2
stat lvl 13-16 = stat+1
stat lvl 17- = stat+1

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Post by Jaked_One » Wed 15 Apr 2009, 13:42:03

Near Miss DeBuffs

Hej B-boys,

Her har I mit udkast til en Near Miss Tabel. Nu vil jeg se jeres!
Dvs. kom med forslag til tabellen, enten ved at copy/paste og omfordele min, at lave nye punkter et, flere eller alle steder... Eller at lave en alternativ tabel. Den skal give små buffs/debuffs.

DepRul ser frem til jeres loyale tabeludkast. Og husk at gå i rustning.

Tabellens Formål: Mere Kaos og Uberegnelighed i Kamp. Lille men større fordel ved rustning... For tabellen giver kun "respite" for folk med PV 3 eller mere.

System: Hvis location die på et angreb siger "1" så rulles et resultat fra Near Miss Tabellen. Angriber ruller denne terning hvis forsvarer ikke bær rustning - ellers rulles en ny location. Rinse & repeat.

Jo lavere en værdi, jo mindre drastisk debuff/penalty til forsvarer eller jo mindre buff/bonus til angriber.

This Table is strictly for the Armoured (PV 3+) – The Unarmoured: JUST GET HIT!

1
ALMOST THERE - STAY ON TARGET: Miss & next attack on this target is +2.

2
JUMP! – if your target does spend its action evading, at least 1 move, the blow connects full strength.

3
KLANG!!! – Armour took it: AD x 3 and PHYS for knock down. No other damage.

4-6
ROUND 2! – Attacker may force Defender to reroll initiative immediately

7-10
DING!!! – Armour took it: AD x2 and PHYS for knock down. No other damage.

11-14
RICKO! Armour redirected it. AD x1. Attacker may attack other close target.

15-17
This One May Miss – But the NEXT ONE! – Target must COOL – 2 or not attack the next phase.
(Target may not act aggressively, but may reload, ready grenade, take drugs, parry or…)

18
WHAT?!?! – Target is not hit, but is at – 2 activity for the next phase.

19
GOT IT! – Target may choose hit location – this includes weapon or shield. Just be prepared to loose it. (STR – Hits Taken or drop it!)

20
LAY DOWN or TAKE IT! – Target must drop flat or take the full hit in a new location.

OG HUSK: Denne tabel skal ikke gøre nogen DØDE. Den skal sætte lidt tryk på kampene - som gør rustning mere nyttig og tingene lidt mere uberegnlige...[/b]

BZ
Grand Nerd Extreme

Post by BZ » Wed 15 Apr 2009, 14:32:17

Jaked_One wrote: (OG... Tobber... You are my sun shine. Hvis det altså ikke var for at den forpulede kampåndsvage sang sad fast i mit indre øre... Lyden af rotorblade, lyden af metal skrabende mod beton... Og lyden af nogen, der lavmælt synger "sun shine" i deres com... Du er så færdig.)
Prøv med denne i stedet:

"My only 'GF, My only 'GF
You make me happy
You're all I live for
You never notice
how much I love you
But I'm sure that you'll notice when I die...."

:twisted: :wink:
BZ var blevet træt af clickbait - du gætter ALDRIG hvad han så gjorde....

BZ
Grand Nerd Extreme

Post by BZ » Wed 15 Apr 2009, 14:38:18

JT wrote:skill systemet som det fungere ingame er fint

xp er også fint imo (svarer lidt til wod/gurps uddelingssytem som jeg godt kan lide)

Skill cost exempel:

stige en skill fra 3-5 koster nu 3+4+5 exp = 12 exp hvilket svarer til 3 spilleaftener

hvis man for eksempel gerne vil stige i flere skills kan man se frem til et meget langt udviklingsforløb

forslag (inbygget at det er nemt at blive noob, men svært at opnå expertise):

skill lvl 1-4 cost per rank: 1 exp
skill lvl 5-8 cost per rank: 2 exp
skill lvl 9-12 cost per rank: 3 exp
skill lvl 13-16 cost per rank: 4 exp
...
..
osv

eg. stige skill fra 3-5 koster her 1+2+2= 5 exp hvilket er mindre end 2 spille aftener

formel: skill/4 (rounded up) = skill cost

skill lvls over skill cap (stat) er x2 cost (with extensive edumefication even a frother can understand the finer points of etiquette)

For at inbygge en naturlig begrænsning for skill lvls bør der være en max cap.

max skill possible

stat lvl 1-4 = stat+4
stat lvl 5-8 = stat+3
stat lvl 9-12 = stat+2
stat lvl 13-16 = stat+1
stat lvl 17- = stat+1
Kan godt lide grundtanken i det system.

Som det er nu, er det MEGET mere fordelagtigt at defaulte "marginale" skills til en stat (der jo typisk er mellem 5-9) end det er at udvikle op til 5 i den "marginale" skill.

Hvis vi beholder det nuværende skill-system, eller kun ændrer det mindre radikalt, synes jeg i hvert fald, at default skal være sværere (a la -1, -2 eller -3 til skill roll).
BZ var blevet træt af clickbait - du gætter ALDRIG hvad han så gjorde....

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Post by Jaked_One » Wed 15 Apr 2009, 15:02:32

BZ DIN TROLL!

:twisted:

BUMP!

Near Miss DeBuffs

Hej B-boys,

Her har I mit udkast til en Near Miss Tabel. Nu vil jeg se jeres!
Dvs. kom med forslag til tabellen, enten ved at copy/paste og omfordele min, at lave nye punkter et, flere eller alle steder... Eller at lave en alternativ tabel. Den skal give små buffs/debuffs.

DepRul ser frem til jeres loyale tabeludkast. Og husk at gå i rustning.

Tabellens Formål: Mere Kaos og Uberegnelighed i Kamp. Lille men større fordel ved rustning... For tabellen giver kun "respite" for folk med PV 3 eller mere.

System: Hvis location die på et angreb siger "1" så rulles et resultat fra Near Miss Tabellen. Angriber ruller denne terning hvis forsvarer ikke bær rustning - ellers rulles en ny location. Rinse & repeat.

Jo lavere en værdi, jo mindre drastisk debuff/penalty til forsvarer eller jo mindre buff/bonus til angriber.

This Table is strictly for the Armoured (PV 3+) – The Unarmoured: JUST GET HIT!

1
ALMOST THERE - STAY ON TARGET: Miss & next attack on this target is +2.

2
JUMP! – if your target does spend its action evading, at least 1 move, the blow connects full strength.

3
KLANG!!! – Armour took it: AD x 3 and PHYS for knock down. No other damage.

4-6
ROUND 2! – Attacker may force Defender to reroll initiative immediately

7-10
DING!!! – Armour took it: AD x2 and PHYS for knock down. No other damage.

11-14
RICKO! Armour redirected it. AD x1. Attacker may attack other close target.

15-17
This One May Miss – But the NEXT ONE! – Target must COOL – 2 or not attack the next phase.
(Target may not act aggressively, but may reload, ready grenade, take drugs, parry or…)

18
WHAT?!?! – Target is not hit, but is at – 2 activity for the next phase.

19
GOT IT! – Target may choose hit location – this includes weapon or shield. Just be prepared to loose it. (STR – Hits Taken or drop it!)

20
LAY DOWN or TAKE IT! – Target must drop flat or take the full hit in a new location.

OG HUSK: Denne tabel skal ikke gøre nogen DØDE. Den skal sætte lidt tryk på kampene - som gør rustning mere nyttig og tingene lidt mere uberegnlige..

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Post by Jaked_One » Thu 03 Dec 2009, 20:34:05

DepPlot & DepPerk har åbnet en wiki-ting om grupper i SLA. Alle må læse med, men kun Henrik og jeg vil vide hvad det går ud på.

Sådan er det i autoritære stater: viden skal blive hos de rette. Ikke alle må vide noget osv.

Mere & bedre forklaring vil tilgå.

@Tobber: Nu hvor du overleverede har jeg prøvet at skrive dine grupper til wiki'en. Kommentarer modtages gerne.

rasmus
Ol' Dirty Nerd

Post by rasmus » Mon 19 Apr 2010, 1:19:41

cybercity.dk = EPIC FAIL (boat)

Jaked_One
Grand Nerd Extreme

Post by Jaked_One » Mon 19 Apr 2010, 12:04:04

Et klassefund Ras!

Image
CAF Tactical Storm 5mm Semi-Auto, Black Lightning Ranger Edition 889.

Post Reply