SLA (Work In Progress) Department of Rules. SCL 11 needed.

"Bladerunner", "Man Bites Dog", "Gataca", "1984" & fribrydning, Kafka, morgentegnefilm, Lovecraft, cyberpunk...

Moderator: Jaked_One

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

SLA (Work In Progress) Department of Rules. SCL 11 needed.

Post by Jaked_One » Wed 10 Sep 2003, 13:26:40

Der var engang et lille rollespil ved navn "SLA Industries": det var et godt spil, med gode og interessante ideer, med overføldig vold, barske omgivelser og en dehumaniserende hyper-kapitalisme. Spillet trak på kilder som "Bladerunner", "Man Bites Dog", "Gataca", "1984" & fribrydning, Kafka, morgentegnefilm, Lovecraft, cyberpunk...

Men reglerne stank. De var i vejen for spillet. Komplekse, når noget simpelt havde været nok & simple, når noget detaljeret var nødvendigt. Noget måtte gøres.

I denne tråd kan man følge forsøget på at omskrive systemet. Og spillerne kan læse reglerne, mens de skrives (igen)
Alle indlæg fra min side vil have et nummer, begynd venligst et indlæg med "Ad X", hvis det omhandler et specifikt segment af reglerne.

Formaterne fra Word virkede ikke, så de røg på en hjemmeside som .jpg.
Og nu leges der med .gif og mindre størrelser

-Under Resizing!-
Department of Resizing
Last edited by Jaked_One on Mon 29 Nov 2004, 11:08:35, edited 5 times in total.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Wed 10 Sep 2003, 13:35:49

#1
Tabellen overlevede ikke ret godt transformationen til boardet. Men den kommer på tryk. Bonus er generelt blevet mindre, men den kan nu sættes ind overalt (næsten) i en given (KAMP)situation. % satsen er hvor langt man er nået mod et bestemt mål i en given situation, f.eks. at dirke en lås, forføre en Ebon, liste fra døren og til trappen. Tabellen vil nok blive tweaked lidt.


Image
Last edited by Jaked_One on Mon 15 Sep 2003, 22:40:10, edited 2 times in total.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Wed 10 Sep 2003, 13:39:49

#2
Her er så mulighederne for at udnytte resultatet fra #1 i kampen.
Det skal give kampene mere liv og et strategisk element.
Så nu er folk ikke længere kun "Torsoer", så gå med hjelm eller ved siden af medic'en.

- :twisted: -
Kamp Bonuser.
Udvidet KAMP!

Den bonus som man opnår på sit kamp rul kan bruges til forskellige effekter, som skade, Hit Location, position, eller i næste fase.

Skade:
Bonus og våbnets skade lægges sammen. (Bonus + DMG)
Eller AD!

Hit Location:
Din bonus kan også bruges til at ”købe” en hit location.
+0 Torso
+1 Torso
+2 Leg
+3 Arm or Legs
+4 Head(s) or Arms
+8 Vitals

Position:
Nærkamp bonus kan bruges til at ændre kampens position.
(1 point for at dreje op til 180* og 1 point for at flytte kampen eller modstanden 1 felt.. Bemærk venligst at meget tunge modstandere er vanskeligere at påvirke.)

Næste fase:
Opsparing af bonus til næste fases ”skill check”. –SMACK!-
Her kan den bruges på initiativet, på angrebet, på forsvaret på bevægelse (til eget max.) eller til noget helt andet…

Og så ingen er i tvivl:

Hits taken = DMG – (PV – PEN (if > 0)).
Last edited by Jaked_One on Wed 10 Sep 2003, 15:43:27, edited 1 time in total.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Wed 10 Sep 2003, 13:50:22

#3 DMG!

(Tabellen døde totalt ved overførslen. -suk-. I ka' få den pr. mail.)
Her er så et bud på hvad ting (våben) giver i skade.
(HighSpeedFLechette bruge ikke af SLA, så officielt findes de slet ikke.)
Tabellen er ikke helt færdig og slet ikke fuldstændig.

Nederst er en tabel over hvad STR betyder for skaden i nærkamp.
(Tabellen har endda en trykfejl, find den selv...)

Image


HUSK:

Hits taken = DMG – (PV – PEN (if > 0)).
Last edited by Jaked_One on Mon 15 Sep 2003, 22:50:00, edited 1 time in total.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Mon 15 Sep 2003, 22:47:34

Nu inden folk bliver for kåde... Så har det konsekvenser at fumle.
I øjeblikket er et FUMBLE et meget lavt resultat på et skill roll: men der arbejdes med et par ideer mere, som nok vil afbøde faldet delvist.

Image

Tabellen udgør en rettesnot. Tages bør tages forbehold for en sadistisk master og/eller lignende.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Mon 15 Sep 2003, 22:51:05

Og så til god bidderne: konsekvensen af de tæsk man uddeler.

- forklaring følger -

Image
There is inherently no silver bullet...

User avatar
BZ
Grand Nerd Extreme
Posts: 5751
Joined: Tue 17 Sep 2002, 19:45:10
Location: Hasle
Contact:

Post by BZ » Mon 15 Sep 2003, 23:15:34

Det ser OK overskueligt ud nu......dog KÆÆÆÆMPE-format, du har sat det ind i forum med;-)

Jeg kunne dog godt bruge en liste over anvendte forkortelser (som AD etc.).
Er det rigtigt fortolket at "kampbonusser" kommer ind i det øjeblik grundtabeller viser mere end "+0" på ens slag?!

PS: 14,35mm gør naaas;-)

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Tue 16 Sep 2003, 10:01:46

Ja, det blev sgu da nok lidt stort... (Må file lidt mere med det...)

Kamp bonus er som regel +0, men kommer aktivt i spil når de er >+0.

Og det med ordlisten er en kanon ide!
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Tue 16 Sep 2003, 12:10:04

Og 14,35mm er en god runde til at jage APC'er, Power Armours, folk man ikke kan lide eller små fly.

Læg særligt mærke til den høje PENetrations værdi: en flak vest er ikke en skid værd...
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Tue 16 Sep 2003, 12:14:53

Men nu til noget kedeligt: At gå under 0 hits, med masser af wounds.

"0" Hits er et selvstændigt niveau, mens de andre er fordelt efter din Wound Threshold i Hits. Dvs. at en mand med 6 i PHYS og derfor 2 i WT hurtigere kommer ud i en lægelig krise, end en Stormer med 4 i WT.
Er manden på -8 hits, så er han "At WTx4" i tabellen (8/2=4), mens Stormeren "kun" er "At WTx2" (8/4=2). Medics er vigtige.

Image
There is inherently no silver bullet...

User avatar
rasmus
Ol' Dirty Nerd
Posts: 1582
Joined: Tue 17 Sep 2002, 22:09:04

Post by rasmus » Tue 16 Sep 2003, 12:44:09

det må være verdens største posts nogensinde..... fuck de er store
resize plz....PLZ
cybercity.dk = EPIC FAIL (boat)

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Tue 16 Sep 2003, 13:04:08

Ja De er nok lige rigeligt STORE, men meget TYDELIGE! ;-)
Jeg tror lige jeg vil pille lidt i photo-shop og så sætte dem op igen. ;-)
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Mon 24 Nov 2003, 17:51:16

Udkastet til den nye tabel, den kører lidt efter Jepps forslag og efter gl. "Armour Value" ideer fra ADD 2nd ed. Sær blanding. Det er blevet lettere at ramme og rustninger er blever vigtigere. To store muterede fluer med et skud. Feel free to comment.

SLA Combat Table (Ver.2.04)

D20 Bonus Notes

51 +12 100% DMG / 100% PEN / 100% AD
50 +11
49 +10
48 +9
47 +8
46 +7
44-45 +6
42-43 +5
40-41 +4
38-39 +3
36-37 +3
33-35 +2
30-32 +2
27-29 +2
24-26 +1
21-23 +1
18-20 +0 100% DMG / 100% PEN / 100% AD
17 +0 75% DMG / 75% PEN / 75% AD
16 +0 50% DMG / 50%PEN / 50%AD
15 +0 25% DMG / 25%PEN / 25%AD
14 - Miss

Final DMG/PEN/AD is always rounded down.

Man bliver ramt tidligere. Og Rustningen kan dække mod de tidligere "hits" mere effektivt, da PEN er reduceret.
Last edited by Jaked_One on Mon 24 Nov 2003, 17:57:29, edited 1 time in total.
There is inherently no silver bullet...

User avatar
rasmus
Ol' Dirty Nerd
Posts: 1582
Joined: Tue 17 Sep 2002, 22:09:04

Post by rasmus » Mon 24 Nov 2003, 17:54:15

Hvad med noget computer use/scanner use

hideout (lidt alla safehouse/heaven, altså et sted man kan være i fred)
cybercity.dk = EPIC FAIL (boat)

User avatar
rasmus
Ol' Dirty Nerd
Posts: 1582
Joined: Tue 17 Sep 2002, 22:09:04

Post by rasmus » Mon 24 Nov 2003, 18:27:02

lækkert....

hvad med noget

Access to training ground/shooting range (første skill point koster 1 eller 2 )
cybercity.dk = EPIC FAIL (boat)

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Mon 24 Nov 2003, 18:48:41

Njaaahr...
Der er det mere system-tro hvis vi lader folk KØBE de fordele.
Men ideen er god.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Tue 25 Nov 2003, 17:05:55

Så er de her: Krydstræningspakkerne.

For mellem 200 og 100 credits kan man nu, med den rette sponsor, udvidde sine færdigheder og sin effektivitet. Det systematiserede intensive program tager ca. en uge og har en fantastisk effekt. Ingen loyal Operativ bør være foruden.

(Der udover koster pakkerne 3xp. Og de nye skills har værdierne 4/4/3/2, som man selv sætter ind. Skills man har, under STAT, i forvejen bliver +1.)
The
X-Training Package Program


Company Relations X-Training Package
Bureaucracy (DIA)
Company Knowledge (KNOW)
“Rival Company” Knowledge (KNOW)
SHIVER Knowledge (KNOW)

Data-Tech X-Training Package
Advanced Electronics (KNOW)
Computer Subterfuge (KNOW)
Research (DIA)
Surveillance (CONC)

Extra-Sensory Personnel X-Training Package
Detect (DIA)
Flux Subterfuge (CONC)
Flux Theory (DIA)
Xeno-History (Ebon) (KNOW)

Exploration Training Package
Detect (DIA)
Survival (DIA)
Pilot, Military Craft (CONC)
Xeno-Biology (KNOW)

Finance X-Training Package
Company Knowledge (KNOW)
Bureaucracy (DIA)
Haggle (CHA)
Fast Talk (CHA)

Forensics X-Training Package
Detect (DIA)
Forensics (DIA)
Pathology (KNOW)
Psychology (KNOW)

Human Resource X-Training Package
Diplomacy (CHA)
Evaluate Opponent (KNOW)
Leadership (CHA)
Psychology (KNOW)

Infiltration X-Training Package
Acting (KNOW)
“Rival Company” Knowledge (KNOW)
Stealth (DEX)
Subterfuge (CHA)

Internal Security X-Training Package
Company Knowledge (KNOW)
SHIVER Law (KNOW)
Surveillance (CONC)
Subterfuge (CHA)

Medic X-Training Package
Paramedic (DIA)
Pharmacology (KNOW)
Psychology (KNOW)
Running (PHYS)

Pharmacology X-Training Package
Black Market Knowledge (KNOW)
Biogenetics (DIA)
Chemistry (DIA)
Pharmacology (KNOW)

Pioneer X-Training Package
Electronics, Repair (KNOW)
Mechanics, Repair (KNOW)
Scrounging (DIA)
Survival (DIA)
Forslag, Spørgsmål og kommentarer er velkomne!
There is inherently no silver bullet...

User avatar
BZ
Grand Nerd Extreme
Posts: 5751
Joined: Tue 17 Sep 2002, 19:45:10
Location: Hasle
Contact:

Post by BZ » Tue 25 Nov 2003, 17:32:25

Der mangler lidt nogle kamprelaterede x-træningspakker....siger medic'en;-)

Ellers synes jeg det ser fint ud, det passer godt in di verdenen at der er to måder at blive bedre på: Gennem erfaring og gennem at købe/træne sig til det for ussel mammon!!

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Tue 25 Nov 2003, 17:55:12

Kamprelaterede... Ach... Hvad med...
Support Gunner X-training Package
Auto/Support (STR)
Electronics (DIA)
Computer Use (DIA)
Mechanics, Repair (DIA)

Warworld Volunteer X-training Package
Auto/Support (STR)
Rifle (DEX)
Throw (PHYS)
Running (PHYS)

Counter Insurgency X-training Package

Hiding (DEX)
Sneaking (DEX)
Rifle (DEX)
SHIVER Law (KNOW)

Demolition X-training Package
Demotitions (KNOW)
Electronic, Repairs (DIA)
Electronic Subterfuge (CONC)
Mechanics, Repair (DIA)
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Sun 30 Nov 2003, 12:35:47

Level 2 Perks
-Work In Progress-


Firing Advance
May walk and shoot at -3.

Stake Out Tendencies
+1 With Shotguns and SMGs

Conservative Fighter
1 Defensive Point when using one Close Combat Weapon Skill.

Subconscious Alertness
+2 Detect against Traps, Ambushes and the like.

The Specialist
+2 to any KNOW/CONC or DIA skill

Xeno-Medic
Normal Medical Skill use with one other race.

Intuitive Driver
+2 with one class of VHCs.

Veteran
+2 COOL checks against conventional threats.

Bloody Brawler
Gets one free Brawl attack for 2 Melee Combat Bonus Points.

Streetwalker
+2 Streetwise about any two gangs.

Black Market Contact.
Any one Black Market Contact. (And a 10-20% Discount)

Very Sensitive
Detect Ebb +3.

Completely Still
+2 When Hiding/Sneaking.

Advanced Mental Aptitude
+2 to DIA,CONC or KNOW STAT Rolls.

SHIVER Contact
Any SHIVER Personnel.

Known Locally
On Sector worth of Area knowledge at 4.

Hardened
1 Rank of “Good Body”: +1 all PHYS rolls.

Gunophile
+2 to Weapons Maintenance.

Lottery Ticket
Waste your xp. And gain 300 Credits.

Four Fingers!
Lower any demolitions/grenade fumbles by 5.

Colours
Gain membership of any gang.

Lost & Found
Found some Rival Company Gear. (Determined by a Roll)

Too Much TV
Any Trivia skill at 6.

Super User.
+2 to Computer Use.

Hidey Hole.
Non-registered housing in Neutral/Lower Downtown Sector.
(May cost some Uni.)

Weak Flux Signature
-4 to others Detect Flux.

Covering Fire!
+2 to Auto/Support if from a moving VHC.

Script Kitten
+2 Computer Subterfuge

Internal Compass
+2 to Direction Sense and Navigation

Snappy Dresser
+2 Reactions in some circles

Survivor
Up to +2, pr. friend down, to combat.

Rouge Operative
Gain a DarkNight contact.

Initiate of The Black Church
Gain probationary membership of the Black Church.

Backdoor Bunny
+2 to find information via the SCL Bases.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Mon 01 Dec 2003, 17:47:16

Betyder Dex for meget på Ini?
Dex er i forvejen en rimelig vigtig stat. Måske skulle Ini. istedet være
Dexterity+Dianogstics/2=Ini.?!?!

Eller Hva'...
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Sun 14 Mar 2004, 13:59:34

Snart vil der i denne tråd blive ryddet lidt op og reglerne for Flux (magi) vil blive hoved emnet. Måske også de andre racer, Frother & Ebons først.

"Mennesker... Hvem har lært dem denne Ondskab.
Hvem har åbnet deres hjerter for Mørket... Måske fordi I fødes i smerte!?"


Shaktar Elder
RFQZ 898SD.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Sat 05 Jun 2004, 11:53:57

"HOLD SÅ KÆFT & KØB CAF!"
SCL 10 Operativ under afvæbning af borger i NLPZ.

Så tilbage til SLA reglerne...

Kamp skal tweakes med en Hit Location ting, evt. en tabel.
Helst på en d20: så forslag er velkomne.

Der udover skal rustninger tweakes lidt, på to niveauer.
1) Ini Penalties på LPA (Ikke firmaets!) og "Body Blocker", Firmaets.
(IKKE DEX penalties, bare 1 på Ini.) De er en stor fordel.

2) Pen/DMG forskel på Rifler og Pistoler: Selv hvis PEN ikke overstiger PV vil rifler give DMG-PV skade og AD. (SMÆK!)

Dette indsalg var sponsoreret af Consolidated Arms Factory.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Tue 08 Jun 2004, 16:34:27

Lad mig sætte et eksempel på.

Et rifel skud med Pen 3 og Dmg 7 (Skod (SCAV) rifel!) mod Body Blocker PV 5.

Pen 3 er ikke nok til at give skade for en pistol, men en rifel har betydelig højere mundigshastighed og det burde give en fordel mod rustningers PV.

Selv om den ikke slår gennem giver den DMG-PV skade (7-5=2) og et knock down.

Rifler er pludseligt meget mere farlige og rustningerne ikke helt så seje.

(Det betyder også at LMG/TMG ild får en meget mere "realistisk" virkning.)
There is inherently no silver bullet...

User avatar
rasmus
Ol' Dirty Nerd
Posts: 1582
Joined: Tue 17 Sep 2002, 22:09:04

Post by rasmus » Tue 08 Jun 2004, 18:22:21

hvad med forskellige PV for rudtninger altså:

Body blocker : Pistol ammo pv 5
Rifle ammo pv 4 eller 3

Kan der så være mulighed for reenforce sin rusting mod betaling ?? altså plus 1 mod rifle ammo
cybercity.dk = EPIC FAIL (boat)

Post Reply