Department of Documentation and Forms (New SLA Sheet)

"Bladerunner", "Man Bites Dog", "Gataca", "1984" & fribrydning, Kafka, morgentegnefilm, Lovecraft, cyberpunk...

Moderator: Jaked_One

Post Reply
Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Department of Documentation and Forms (New SLA Sheet)

Post by Jaked_One » Tue 03 Oct 2006, 8:30:47

Nu har jeg dannet mig et overblik mht. regel tweaks, tunes og updates. Så nu skal vi have lavet et ordentlig sheet til SLA. Jeg vil liste de kategorier jeg vil have med og et par lay out ideer. Men Rasmus har allerede produceret et par gode ideer, som jeg vil bede ham liste her.
There is inherently no silver bullet...

User avatar
rasmus
Ol' Dirty Nerd
Posts: 1582
Joined: Tue 17 Sep 2002, 22:09:04

Post by rasmus » Thu 05 Oct 2006, 10:48:23

jeg synes vi skal lave et sheet der minder om Shadow World sheetet
jeg synes jeg mangler noget mere plads til udstyr og transport ting og et box til relations, altså A3

Side 1 : lidt i stil med hvad vi bruger nu, men lidt mere udføreligt
ved stats vil jeg gerne tilføje hvad de PHYS og INI er lavet af og hvilke phaser man er med i.
ved siden af, så jeg gerne hits og wounds i en størrer box men plads til at skriver specifikke skader op.
Bodyenhancments burde osse ha sit eget felt, pris, hvad det gør osv.
jeg vil osse gerne af mere plads under package training, så man kan skrive de skills der fulgte med og pris

Side 2 : Skills,relations og våben. jeg kan ikke huske hvad det hedder, men i ad&d er der skills der støtter op om hinanden, det synes jeg vi skal overveje i SLA
Relations er nok lidt ego fra mig, da jeg har brugt alle pecks på nær en på relations, men bare lidt mere plads til at skrive løst op hvad/ hvem vi har med at gøre.
Våben skemaet vi bruger nu synes jeg er fint, jeg vil gerne ha et separat ammo rum, og nærkamps våben på samme side, med mulighed for at skrive to forskellige damage mods på, fra increased STR.
Skills boxen som vi bruger nu synets jeg er ok.

Side 3 : GEAR, min char har en masse lort som han ikke slæber rundt på, jeg ville godt ha lidt mere plads til ting og køretøjer
Medicinal condition, dette skal bruges for at imødekomme Jacobs nye og smarte Addiction Factor tiltag.
Drugs, i stil med hvad vi har nu, bare størrer ... hehe

Side 4 : to kolonner der går hele vejen ned af siden, uden noget forudbestemt funktion, de kan bruges til evt mangler.

Dette er min 2 cents, hvad siger i andre ?

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Fri 06 Oct 2006, 10:38:07

Skide godt. En god begyndelse!

Jeg kommer med to "Stat Kasser" en for Addiction Points og Effects, en anden for Stress Points og Effects. De fylder nok 1/4 side hver.

Der udover skal vi have en kasse som handler om relations eller faction standings og/eller så kaldte reaction modificers mht. NPC'er.
There is inherently no silver bullet...

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Mon 20 Nov 2006, 16:21:30

OBS: Lørdag eftermiddag er Rasser og Jeg igang med at lay oute vort fremtidige sheet? (Kan du Ras?)

Jeg foreslår vi tager nogen A3'er, og laver et par "dummies".
There is inherently no silver bullet...

User avatar
GM
Grand Nerd Extreme
Posts: 5098
Joined: Tue 17 Sep 2002, 16:33:47
Location: Risskov
Contact:

Post by GM » Mon 20 Nov 2006, 16:50:43

Jeg vil klart foreslå i starter med A3 og linialer plus tuscher og blyanter.

Klart den bedste måda at visualisere et ark. Derefter går man til computeren og går igang i InDesign eller PageMaker...

det var bare lige mine 2 bits :)
“Strange how paranoia can link up with reality now and then."
Philip K. Dick

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Mon 20 Nov 2006, 18:02:51

Gode inputs. Det vil vi gøre.

Vi tegner en dummy, ser hvad der mangler og om alt står så det er let at tilgå... Så tegner vi en ny dummy osv...

God ide fra veteranen! (Vi er nemlig blevet misundelige på det gennemførte SW sheet.)
There is inherently no silver bullet...

User avatar
rasmus
Ol' Dirty Nerd
Posts: 1582
Joined: Tue 17 Sep 2002, 22:09:04

Post by rasmus » Fri 01 Dec 2006, 2:12:31

det her virker oki... check det lige ud...

http://www.geocities.com/TimesSquare/La ... alite.html

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Fri 01 Dec 2006, 10:59:59

heh... Den liste gad jeg godt have haft da vi begyndte at skrive reglerne om for lang tid siden.

Det vil jeg lige tygge lidt på. (Godt fund!)
There is inherently no silver bullet...

User avatar
rasmus
Ol' Dirty Nerd
Posts: 1582
Joined: Tue 17 Sep 2002, 22:09:04

Post by rasmus » Tue 05 Dec 2006, 0:46:15

findes der en voice manipulation flux power der gør at m,ennesker ændre menning.... hvis der gør er jeg med ???

Jaked_One
Grand Nerd Extreme
Posts: 4220
Joined: Wed 18 Sep 2002, 14:13:25

Post by Jaked_One » Thu 31 Jul 2008, 12:33:41

Så er første udkast til sheetets forside sendt ud til folket.

Evt. kommentarer kan gives her eller på min mail.
Målet er at få lavet et lækkert sheet i stil med GM's fab rolemastersheet.

Edit...
Nu er forsiden tilføjet et HITS/Wounds/FLUX felt.
Den sendes ud i morgen.
There is inherently no silver bullet...

Post Reply