Department of Brainstorming: Thinking Loyaly since 200SD!
Moderator: Jaked_One
Department of Brainstorming: Thinking Loyaly since 200SD!
Wellcome to Department of Brainstorming!
Her i tråden kan vore ideer omkring regler og spiltiltag præsenteres.
(Noget som vi også implementerer løbende i spil, så det bliver nok ikke en hyperaktiv tråd, men alligevel...)
Her i tråden kan vore ideer omkring regler og spiltiltag præsenteres.
(Noget som vi også implementerer løbende i spil, så det bliver nok ikke en hyperaktiv tråd, men alligevel...)
There is inherently no silver bullet...
En SLA søgetjeneste:
Forestil jer Google udsat for Firmaet.
Det bliver en almindelig forumtråd, hvor 1 spiller 1 gang om ugen må søge på et ord, f.eks. et sted, et begreb eller en person.
Søgemaskinen (mig eller en anden udpeget spiller), vil så svare kort og præcist, med Firmaets officielle holdning. Altså en let kilde til baggrundsmateriale.
Forvent mange "D-notices!", SCL-låse og at Osair får flere bøder...
Hva'sir'I?
Forestil jer Google udsat for Firmaet.
Det bliver en almindelig forumtråd, hvor 1 spiller 1 gang om ugen må søge på et ord, f.eks. et sted, et begreb eller en person.
Søgemaskinen (mig eller en anden udpeget spiller), vil så svare kort og præcist, med Firmaets officielle holdning. Altså en let kilde til baggrundsmateriale.
Forvent mange "D-notices!", SCL-låse og at Osair får flere bøder...
Hva'sir'I?
There is inherently no silver bullet...
Det lyder som en god idee. Jeg har mange spørgsmål der kunne gå ind over en sådan søgetjenste, derfor kan jeg godt lide tidsbegrænsnings mekanismen, det vil hjælpe med til at sortere de dårligerer ideer fra og give master bedre tid til at tænke på svarne.
Die Welt ist alles, was der Fall ist.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.
(Men HVILKE FANTASTISKE CAF!)
OK: Ide 1 er blevet en realitet. Jeg finder på et passende loyalt navn og åbner en tråd, hvor rækkefølgen spillerne må "søge" i fremgår.
Stay Tuned!
OK: Ide 1 er blevet en realitet. Jeg finder på et passende loyalt navn og åbner en tråd, hvor rækkefølgen spillerne må "søge" i fremgår.
Stay Tuned!
Last edited by Jaked_One on Fri 19 May 2006, 10:25:39, edited 1 time in total.
There is inherently no silver bullet...
Et udkast til en alternativ to-hit tabel.
Bemærk venligst at tabellen er "open ended".
På en 1'er rulles på Near Miss Tabellen, som giver offret en række fordele.
På en 20'er rulles på Vitals Hit Tabellen... Som gør mere nas.
(Den her version rammer hovdet lidt ofte...)
Bemærk venligst at tabellen er "open ended".
På en 1'er rulles på Near Miss Tabellen, som giver offret en række fordele.
På en 20'er rulles på Vitals Hit Tabellen... Som gør mere nas.
(Den her version rammer hovdet lidt ofte...)
Near Miss Table
1
Left Leg
2,3,4
Right Leg
5,6,7
Left Arm
8,9,10
Right Arm
11,12,13
Torso
14,15,16
Head
17,18, 19
Vitals Hit Table
20
There is inherently no silver bullet...
Near Miss Table
1 (5% chance)
Left Leg
2,3 (10% chance)
Right Leg
4,5 (10% chance)
Left Arm
6,7 (10% chance)
Right Arm
8,9 (10% chance)
Torso
10-17 (35% chance)
Head
18, 19 (10% chance)
Vitals Hit Table
20 (5% chance)
Jeg synes 15% chance for højre arm er lidt meget, jeg ville hellere have 10% chance for en arm. hovedet kunne godt sættes op til 15% altså 17,18,19.
1 (5% chance)
Left Leg
2,3 (10% chance)
Right Leg
4,5 (10% chance)
Left Arm
6,7 (10% chance)
Right Arm
8,9 (10% chance)
Torso
10-17 (35% chance)
Head
18, 19 (10% chance)
Vitals Hit Table
20 (5% chance)
Jeg synes 15% chance for højre arm er lidt meget, jeg ville hellere have 10% chance for en arm. hovedet kunne godt sættes op til 15% altså 17,18,19.
Die Welt ist alles, was der Fall ist.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.
Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen.
Gode pointer: her er et udkast som giver flere "valg" til spilleren og som gør torsoen lidt mindre.
Near Miss Table
1 (5% chance)
Left Leg
2,3 (10% chance)
Right Leg
4,5 (10% chance)
Left Arm
6,7 (10% chance)
Right Arm
8,9 (10% chance)
Torso
10-16 (30% chance)
Head
17, 18 (10% chance)
Precise Hit (Any Non-Vital Area may be chosen)
19 (5% chance)
Vitals Hit Table
20 (5% chance)
Near Miss Table
1 (5% chance)
Left Leg
2,3 (10% chance)
Right Leg
4,5 (10% chance)
Left Arm
6,7 (10% chance)
Right Arm
8,9 (10% chance)
Torso
10-16 (30% chance)
Head
17, 18 (10% chance)
Precise Hit (Any Non-Vital Area may be chosen)
19 (5% chance)
Vitals Hit Table
20 (5% chance)
There is inherently no silver bullet...
Mens jeg har bakset med ref og plot har Rasmus kigget på vores Arms Table og genskabt den i et regneark. (Jeg havde mistet den oprindelige kopi.) Så takker... og jeg gir kvajebajer...
Vi skal snakke lidt hit loc i weekenden, jeg har en dummy med til tabellen. Og så skal vi til at snakke nyt (hjemmelavet) sheet. Jeg har nu set mig grundig sur på vort nuværende. (I samme omgang kan vi så tune vores HIT vs. WT vs. Location og vort Ini vs. Armour vs. Weapons.)
Jeg foreslår ikke store ændringer, men tweaks. Og så vil jeg nerfe Blade helt vildt efter som han aldring slår under 16. ;-P
Han ska' ha' et TranqShot lige i ballern'!
Vi skal snakke lidt hit loc i weekenden, jeg har en dummy med til tabellen. Og så skal vi til at snakke nyt (hjemmelavet) sheet. Jeg har nu set mig grundig sur på vort nuværende. (I samme omgang kan vi så tune vores HIT vs. WT vs. Location og vort Ini vs. Armour vs. Weapons.)
Jeg foreslår ikke store ændringer, men tweaks. Og så vil jeg nerfe Blade helt vildt efter som han aldring slår under 16. ;-P
Han ska' ha' et TranqShot lige i ballern'!
There is inherently no silver bullet...
Doing Drugs (is b b baad mmkay)
Add phys to a normal open ended d20 = roll
roll <= 0 : OD - You suffer severe sideeffects related to the severity and quality of drug such as unconciusness, related stat drops, heart attack etc.
1 <= roll < 5 : Bad trip - You suffer a penalty on all actions dependant on the severity and quality of drug.
5<= roll < 18 : Addiction build - you gain 1 addiction point for the specific drug, every 10 addiction point will double amount needed for effect.
18<= roll < 28 : Good trip - no sideeffects
28<= roll : Them Karma fella's know their business - due to the quality of the supplied drug you loose 3 addiction point from any other drugs and place 1 in this drug.
Bad trip rolls:
Roll against phys to determine severity of effect. Succes means only mild penalty (minus 1-2 on actions). Failure means severe bad trip with possible hallucinations etc. (minus 3-10).
OD - rolls:
When overdosed roll phys - on succes sideeffects er mild such as unconciousness - on failure sideeffects are severe such as heart failure and requires immidiate medical attention.
When failing the OD phys roll subsequent roll against phys is required to determine if an applicable stat has deteriorated.
Add phys to a normal open ended d20 = roll
roll <= 0 : OD - You suffer severe sideeffects related to the severity and quality of drug such as unconciusness, related stat drops, heart attack etc.
1 <= roll < 5 : Bad trip - You suffer a penalty on all actions dependant on the severity and quality of drug.
5<= roll < 18 : Addiction build - you gain 1 addiction point for the specific drug, every 10 addiction point will double amount needed for effect.
18<= roll < 28 : Good trip - no sideeffects
28<= roll : Them Karma fella's know their business - due to the quality of the supplied drug you loose 3 addiction point from any other drugs and place 1 in this drug.
Bad trip rolls:
Roll against phys to determine severity of effect. Succes means only mild penalty (minus 1-2 on actions). Failure means severe bad trip with possible hallucinations etc. (minus 3-10).
OD - rolls:
When overdosed roll phys - on succes sideeffects er mild such as unconciousness - on failure sideeffects are severe such as heart failure and requires immidiate medical attention.
When failing the OD phys roll subsequent roll against phys is required to determine if an applicable stat has deteriorated.
Et skide godt bud... Takker. Det satte sgu noget igang må man sige.
Det inspirerede mig til en ide jeg vendte med Rasser igår.
Og den ide har jeg arbejdet lidt videre med...
Jeg tror nedenstående giver detalje nok, uden at blive indviklet.
(Tænk en mere fokuseret form for insanity points fra Call.)
(OG så baner dette vejen for at implementere Stress Points direkte i SLA... Uden så meget pis, hemlige stats og tilfældigheder... De ka nemlig køre efter samme skabelon...)
Læs og giv jeres mening... (Beklager med det kom ud på UK'sk...)
(Og noget gik galt ved ctrl+v, så jeg har lige måtte editte... srry...)
Addiction System: Abusing Our Main Chart
(Work In Progress)
Every Drug has an addiction factor (AF) which is added to a d20 roll. The result is found on the main chart. A positive result yielding a bonus is recorded by the player as a number of addiction points (AP). (A few very dangerous drugs may have a multiplier (APx) of these APs, eg. Prime Cut Raw Deal Purple Snail Express Screw Shatter, has an APx of 4. Meaning that even with a result of 23 on the main chart your probably addicted and thus screwed quite quickly.)
To trigger an addiction the character must cross his addiction threshold (AT), this secondary stat is derived from PHYS and COOL (PHYS+COOL/2+Bonus/Penalty). Each time the AT is crossed the player rolls again on the main chart, adding this total number of APs and the triggering drugs AF to the d20. (IF AP gained > AT, THEN roll d20+AP+AF.)
If this roll has a positive score on the main chart, that bonus is subtracted from the characters AP pool and used to “buy” an addiction effect. Eg. a +2 roll means that your addiction pool is reduced by 2 and you gain a 2 point Addiction Effect.
This effect is bought from one of four categories: Medical (Not good), Recreational (Not too good), Performance Enhancers (Really not good) and Combat Drugs (Just so not good at all).
(Please notice that the GM may rule, that the triggering drug is another drug, than the one actually taken during the AT crossing incident. This could happen if the character crosses his AT using Kick Start, but has build up 12APs smoking Glitter, eating CS#3 rats and drinking battery acid. (Which is bad, mmh-kay!?)
So what does this construction do… Detailed, but simple. It punishes unrestricted drug usage. It remembers your habits in a simple way and punishes you for your abuse in a firm, but not (always) random and devastating manner. It makes the addiction a roleplaying moment, a game of chance and a stat penalty.
What I need to know for now is…
How do we handle a “Fumble”?
Can we make the new stat AT a more general stat called Substance Threshold: a generic measure of how much “poisoning” you can take.
How to assign AF values. How to make Flush work inside the system and
how to make DN Pure Cut kill people within the system.
AND MOST IMPORTANTLY: Do Ya Like it?!?!?
Det inspirerede mig til en ide jeg vendte med Rasser igår.
Og den ide har jeg arbejdet lidt videre med...
Jeg tror nedenstående giver detalje nok, uden at blive indviklet.
(Tænk en mere fokuseret form for insanity points fra Call.)
(OG så baner dette vejen for at implementere Stress Points direkte i SLA... Uden så meget pis, hemlige stats og tilfældigheder... De ka nemlig køre efter samme skabelon...)
Læs og giv jeres mening... (Beklager med det kom ud på UK'sk...)
(Og noget gik galt ved ctrl+v, så jeg har lige måtte editte... srry...)
Addiction System: Abusing Our Main Chart
(Work In Progress)
Every Drug has an addiction factor (AF) which is added to a d20 roll. The result is found on the main chart. A positive result yielding a bonus is recorded by the player as a number of addiction points (AP). (A few very dangerous drugs may have a multiplier (APx) of these APs, eg. Prime Cut Raw Deal Purple Snail Express Screw Shatter, has an APx of 4. Meaning that even with a result of 23 on the main chart your probably addicted and thus screwed quite quickly.)
To trigger an addiction the character must cross his addiction threshold (AT), this secondary stat is derived from PHYS and COOL (PHYS+COOL/2+Bonus/Penalty). Each time the AT is crossed the player rolls again on the main chart, adding this total number of APs and the triggering drugs AF to the d20. (IF AP gained > AT, THEN roll d20+AP+AF.)
If this roll has a positive score on the main chart, that bonus is subtracted from the characters AP pool and used to “buy” an addiction effect. Eg. a +2 roll means that your addiction pool is reduced by 2 and you gain a 2 point Addiction Effect.
This effect is bought from one of four categories: Medical (Not good), Recreational (Not too good), Performance Enhancers (Really not good) and Combat Drugs (Just so not good at all).
(Please notice that the GM may rule, that the triggering drug is another drug, than the one actually taken during the AT crossing incident. This could happen if the character crosses his AT using Kick Start, but has build up 12APs smoking Glitter, eating CS#3 rats and drinking battery acid. (Which is bad, mmh-kay!?)
So what does this construction do… Detailed, but simple. It punishes unrestricted drug usage. It remembers your habits in a simple way and punishes you for your abuse in a firm, but not (always) random and devastating manner. It makes the addiction a roleplaying moment, a game of chance and a stat penalty.
What I need to know for now is…
How do we handle a “Fumble”?
Can we make the new stat AT a more general stat called Substance Threshold: a generic measure of how much “poisoning” you can take.
How to assign AF values. How to make Flush work inside the system and
how to make DN Pure Cut kill people within the system.
AND MOST IMPORTANTLY: Do Ya Like it?!?!?
There is inherently no silver bullet...
Lad os antage at din Addiction Threshold hedder 2. PHYS 10 + 5 COOL/2 = 7.
Du er i enormt god form, men har ikke lige psyken til at nedstirre en afhængighed. Derfor ligner din AT alle andres (stort set). Din massive PHYS kan måske afhjælpe nogle abstinenser, men ellers får du intet fra dine stats.
Du er et menneske uden laces eller lignende... så der er ingen Bonus/Penalty.
Du tager en dosis Prime Cut Shatter (Vi må gå udfra at din DIA er 3 eller der under ...). Det skidt har en Addiction Factor på 12. (En almindelig Kick Start vil nok hedde 3 og en UV nok 6... tallene er eksempler...)
Dit rul hedder derfor: d20 + 12. Og du slår 16. Altså 28. Et +2 resultat. Du får 2 Addiction Points og det er sørme lige din AT (Result>/= AT => Addiction Roll). Så udløses et rul for afhængighed. Lad os sige at du har taget lidt Drum, Bass og KS inden, så du har 5 AP på din konto, fra forskellige kilder. (Havde du fået en +1'er på tabellen havde du bare fået et AP mere til kontoen og ved en +0 havde alt været ok.)
Så kører møllen, rullet hedder nu: d20 + 12 (fra den shatter som udløste skidtet) + 7 (De 5 AP fra din konto + de 2 AP du netop fik.) Altså et rigtigt ringe d20+19 slag, lad os lege du slår 15, det giver 34... En + 3 er.
Så skal du købe en addiction for 3 points fra tabellen Combat Drugs (Ikke sjovt) og du mister 3 points fra din Addiction Point Pool.
Så din konto med APs gælder det om at holde nede.
Stoffer med høj AF skal undgås.
En høj AT, uden at man holder sine APs nede, er farligt.
Spilleren kan selv se sin "afhængighed" bygge op og handle der efter.
Addictions bliver sjældne, men stadig sandsynligere efter flere stoffer.
Flush bliver sikkert en populær snack.
Folk der tager Shatter bliver stegt.
Efter 4 dage med 4 UVs er de fleste operativer virkeligt klar til en good weekend... (Du mister 1 AP per uge du ikke tager nogen stoffer...)
Hvis du havde taget Prime Cut Raw Deal Purble Snail Express Screw Shatter (AF 12, APx4) havde du fået 4x3 = 12 AP og på en 19'er opnået et samlet resultat på 12+12+7+19: 50. Det er en 11 points addiction på Combat Drugs tabellen... rul en ny karakter... (12 AP er så også 6x din AT, så du skulle have været gennem 6 rul for at se om du fik en addiction. 1 rul for hver gang du oversteg din AT. (Nærmest som med WT...)
(Some drugs are really, really B-baad. Mhhhm-kay!?!)
Du er i enormt god form, men har ikke lige psyken til at nedstirre en afhængighed. Derfor ligner din AT alle andres (stort set). Din massive PHYS kan måske afhjælpe nogle abstinenser, men ellers får du intet fra dine stats.
Du er et menneske uden laces eller lignende... så der er ingen Bonus/Penalty.
Du tager en dosis Prime Cut Shatter (Vi må gå udfra at din DIA er 3 eller der under ...). Det skidt har en Addiction Factor på 12. (En almindelig Kick Start vil nok hedde 3 og en UV nok 6... tallene er eksempler...)
Dit rul hedder derfor: d20 + 12. Og du slår 16. Altså 28. Et +2 resultat. Du får 2 Addiction Points og det er sørme lige din AT (Result>/= AT => Addiction Roll). Så udløses et rul for afhængighed. Lad os sige at du har taget lidt Drum, Bass og KS inden, så du har 5 AP på din konto, fra forskellige kilder. (Havde du fået en +1'er på tabellen havde du bare fået et AP mere til kontoen og ved en +0 havde alt været ok.)
Så kører møllen, rullet hedder nu: d20 + 12 (fra den shatter som udløste skidtet) + 7 (De 5 AP fra din konto + de 2 AP du netop fik.) Altså et rigtigt ringe d20+19 slag, lad os lege du slår 15, det giver 34... En + 3 er.
Så skal du købe en addiction for 3 points fra tabellen Combat Drugs (Ikke sjovt) og du mister 3 points fra din Addiction Point Pool.
Så din konto med APs gælder det om at holde nede.
Stoffer med høj AF skal undgås.
En høj AT, uden at man holder sine APs nede, er farligt.
Spilleren kan selv se sin "afhængighed" bygge op og handle der efter.
Addictions bliver sjældne, men stadig sandsynligere efter flere stoffer.
Flush bliver sikkert en populær snack.
Folk der tager Shatter bliver stegt.
Efter 4 dage med 4 UVs er de fleste operativer virkeligt klar til en good weekend... (Du mister 1 AP per uge du ikke tager nogen stoffer...)
Hvis du havde taget Prime Cut Raw Deal Purble Snail Express Screw Shatter (AF 12, APx4) havde du fået 4x3 = 12 AP og på en 19'er opnået et samlet resultat på 12+12+7+19: 50. Det er en 11 points addiction på Combat Drugs tabellen... rul en ny karakter... (12 AP er så også 6x din AT, så du skulle have været gennem 6 rul for at se om du fik en addiction. 1 rul for hver gang du oversteg din AT. (Nærmest som med WT...)
(Some drugs are really, really B-baad. Mhhhm-kay!?!)
There is inherently no silver bullet...